BMW i3 - samochód do zadań specjalnych | Duża galeria

Producenci lubią na każdym kroku podkreślać, jak uniwersalne są samochody elektryczne i hybrydowe. Teraz BMW przyszykowało strażacką wersję... BMW i3
Wideo | Pierwsza reklama BMW i8Wideo | Pierwsza reklama BMWi8

Nowoczesne BMW i3 to wizja ekologicznego samochodu Bawarczyków. Silnik elektryczny napędzający tylne koła osiąga moc 170 KM oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on na rozpędzenie i3 ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 7,2 sekundy. Zasięg auta to 130 - 160 km. Istnieje również hybrydowa wersja i3, w której elektryk wspomagany jest przez dwucylindrowy silniczek o pojemności 650 cm3, którego zadaniem jest ładowanie akumulatorów podczas jazdy.

BMW stara się nas przekonać, że małe i3 to znakomity samochód do zadań specjalnych. Przykładowo, ekologiczne BMW służy na kilku komisariatach na całym świecie. Z i3 korzystają policjanci z Monachium, Mediolanu i Los Angeles. Niemcy chwalą się też, że w Polsce BMW i3 jeździ w barwach Idea Banku jako mobilny wpłatomat. Kolejny pomysł to posłanie auta na służbę w straży pożarnej.

Używane BMW X3 już od...

Oczywiście BMW i3 i w policji, i w straży pożarnej pełni raczej rolę ciekawostki i pojazdu pokazowego, bo trudno sobie wyobrazić strażaków, którzy nie mogą wyjechać do pożaru z powodu nienaładowanej baterii w ich aucie. Jednak jedno trzeba przyznać: BMW i3 w służbowym mundurze wygląda naprawdę zjawiskowo - w galerii zamieszczamy zdjęcia w wysokiej rozdzielczości.

ZOBACZ TAKŻE:

WSZYSTKO O BMW I3

BMW i3

Więcej o:
Komentarze (17)
BMW i3 - samochód do zadań specjalnych | Duża galeria
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: DER

    Oceniono 15 razy 15

    Biada tym któzy czekają aż strażackie BMW łąskawie zechce się naładować...

  • Gość: mck

    Oceniono 18 razy 14

    Errata. Samochód elektryczny z silnikiem spalinowym, który służy tylko do ładowania akumulatorów (tzw. range extender) nie jest hybrydą. Ten silnik nie ma połączenia z kołami. O hybrydzie można mówić wtedy, kiedy silniki zarówno elektryczny jak i spalinowy mogą napędzać koła.

  • Gość: maxx

    Oceniono 15 razy 5

    Niemcy wspaniały, bogaty i rozwinięty kraj. Nie bez powodu. Choćby to zdjęcie uzasadnia, dlaczego tak jest. Przetarg nie przetarg, niemiecka straż czy policja ma jeździć niemieckimi pojazdami. Dla Niemców to zdrada kupić dla publicznego użytku inne samochody niż niemieckie. Nie może przecież tak być, że państwo niemieckie nie daje zarobić swoim pracownikom. Powinniśmy właśnie takiej postawy uczyć od Niemców.

  • hiszpan25

    Oceniono 3 razy 3

    taaa... nie ma to jak dorabiac piekne teorie do dziadowskiego produktu. i3 jest tylko droga zabawka. z racji zasiegu jest malo praktyczne, z racji ceny zupelnie bez sensu a z wygladu jest brzydkie. Malo kto chce to kupic wiec robi sie medialny szum. Niestety wszelkie wynalazki "na baterie" beda ciekawostka na drodze tak dlugo jak nie beda mialy rozsadnego zasiegu jak Tesla i rozsadnego czasu ladowania wraz z siecia stacji ladowania. obecnie to tylko protezy samochodow. Drogie zazwyczaj paskudne z zalosnym zasiegiem i czasem ladowania. kogos dziwi ze nikt ich nie traktuje jak alternatywy dla auta z silnikiem spalinowym? Skoro za ich cene mozna kupic normalne auto a za roznice w cenie jedzic jeszcze wiele kilometrow? trzeba byc szalonym lub miec "sponsora" na takie auto aby obecnie wybrac zamiast zwyklego spaliniaka. jeszcze nie ten czas i nie ta technologia...

  • Gość: Maciek

    Oceniono 6 razy 2

    Witam jeździłem tym samochodem w tym roku w niemczech, przyspieszenie jest porażające I nieporównywalne z niczym co ma silnik spalinowy. Całkowita ciszy brak jakichkolwiek szarpnięć skrzyni biegów I gwałtowne wgniatanie w fotel. Każdy przed jazdą tym autem kręcił nosem a po wyjściu z auta pełny banan. Jeśli tak mają wyglądać auta elektryczne to ja jestem już na nie gotowy.

  • Gość: suplement_diety

    Oceniono 2 razy 2

    Chyba więcej niż 4 sikawki to nie przewiezie?

  • Gość: zGniezna

    Oceniono 8 razy 2

    Dlaczego miałby nie wyjechać? Pojazd elektryczny bez prądu nie różni się od spalinowego bez paliwa, a przecież samochody osobowe straży pożarnej nie pokonują dziennie tysięcy kilometrów.
    Poza tym można zainstalować panele ładujące akumulatory autka promieniowaniem cieplnym z pożarów - i problem range anxiety z głowy :D

  • Gość: fragii

    Oceniono 14 razy -4

    gdzie oni na takich oPOnkach dojadą?
    i jak daleko?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX