Szybko, szybciej, Tesla. Zmiany w gamie modelowej

Tesla to zdecydowanie jeden z najciekawszych producentów elektrycznych samochodów. Elektryki producenta z Kalifornii imponują osiągami i zasięgiem. Teraz dowiedzieliśmy się paru rzeczy o przyszłych planach Tesla Motors
Tesla Model STesla S bestsellerem w...

Tesla to chyba jedyny producent samochodów elektrycznych, który potrafi rozpalić zmysły zagorzałych miłośników motoryzacji. Samochody z Kalifornii przyspieszeniem i prędkością maksymalną potrafią zawstydzić niejedno sportowe auto, a ich baterie oferują kierowcy naprawdę rozsądny zasięg na jednym ładowaniu. Ostatnio wokół Tesli Motors zrobiło się głośno, a to za sprawą Elona Muska, który wyjawił parę informacji o najbliższych planach swojej firmy.

Zaczęliśmy od osiągów, to przy osiągach zostaniemy. Tesla Model S otrzymał ostatnio groźnie brzmiący Ludicrous Mode. Zainstalowany w Tesla Model S P85D sprawia, że sprint do pierwszej setki trwa teraz zaledwie 2,8 sekundy... Koszt pakietu? 5 tysięcy dolarów dla aktualnych posiadaczy Tesli i 10 tysięcy dla nowych klientów. Flagowe Tesle otrzymały też nowe baterie 90 kWh (możemy zamówić nowe auto, bądź wymienić poprzednią baterię o pojemności 85 kWh na nową). Według Elona Muska najmocniejsza teraz Tesla Model S P90D oferuje aż... 762 KM (159 KM z przodu i 503 KM z tyłu). Zasięg tej bestii? 407 km. Spokojniejsza Tesla 90D na jednym ładowaniu pokona prawie 500 kilometrów.

Jak widzimy, Model S jest nieprzerwanie rozwijany, ale dowiedzieliśmy się właśnie, że Tesla planuje wprowadzenie zupełnie nowej generacji. Elon Musk i jego ekipa pracuje nad następcą pełną parą - nowy Modelu S ma być gotowy w przeciągu 4 lat, możemy się go więc spodziewać w 2019 roku. Na razie nie wiemy zbyt wiele. Z zapowiedzi wynika tylko, że będzie to oczywiście najszybsza Tesla Model S w historii.

Tesla X 2015 fot. Tesla | Zbliżający się pierwszy SUV marki, Model X

Na koniec zostawiliśmy nowinki, jakie wyjawił Elon Musk na temat zbliżającego się Modelu X. Według szefa Tesli ich pierwszy SUV poważnie zagrozi największym gigantom w segmencie - z nowymi bateriami na pokładzie (90 kWh) Model X ma rozpędzać się do pierwszej setki w 3,3 sekundy. Czyżby nadjeżdżało najszybsze auto klasy SUV?

ZOBACZ TAKŻE:

Nissan Leaf | Jednak za krótko, będzie dłużej

Nissan Leaf | Jednak za krótko, będzie dłużej

Więcej o:
Komentarze (22)
Szybko, szybciej, Tesla. Zmiany w gamie modelowej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sselrats

    Oceniono 38 razy 28

    Teraz tutaj beda sie wypowiadac polscy eksperci co Tesli w zyciu nie prowadzili...

  • kocurxtr

    Oceniono 24 razy 10

    jedne z najpiękniejszych seryjnie budowanych aut na świecie
    ale przy tej cenie... ciężko marzyć nawet...

  • sselrats

    Oceniono 9 razy 7

    Mozna miec nadzieje, ze w tym SUVie poprawia ergonomie dzwigienki kirunkowskazow i moze przesuna szyberdach troche do przodu...

  • remo29

    Oceniono 10 razy 4

    Najlepszy jest ten ekran dotykowy wielkości telewizora. To tak a propos tych strasznie absorbujących uwagę kierowców ekranów pięciocalowych telefonów, powodujących tyle wypadków w wyniku nieuwagi.

  • biolesnaprawda

    Oceniono 10 razy 4

    Widząc, jaką furorę Tesla robi w Norwegii, można się spodziewać, że i podwyższona wersja zawojuje rynek. Norwedzy są łasi na modne, drogie gadżety. A na pojazdy elektryczne mają znaczące zniżki podatkowe i przywileje. Nie bez powodu to jedno z popularniejszych aut w tym kraju. A nawet i egzemplarze ze szwajcarskimi, czy francuskimi rejestracjami da się zobaczyć.

  • ampli-tuner

    Oceniono 6 razy 2

    Szkoda, ze nie ma info o Modelu III - S i X sa jednak pozycjonowane dosc wysoko (100k dolarow za samochod nawet w Stanach nie jest mala kwota), a trzecie auto w portfolio ma byc samochodem dla mas:

    autovolta.pl/317-tesla-model-iii-rozpracowany

    No i ma kosztowac 35k dolarow, tyle co BMW 3 z ktorym ma konkurowac...

  • Gość: klm

    Oceniono 12 razy 0

    ani słowa o tym, że od początku historii tej marki, ani przez jeden rok, ta firma nie miała zysków...

  • Gość: Ekspert

    Oceniono 22 razy -4

    Ropa jest tańsza niż baterie i łatwo ją przechowywać w porównaniu do energii elektrycznej. Problemem są podatki. Ale na prąd też nałożą.

  • mniklasp

    Oceniono 6 razy -6

    tesla jest za droga , po co mam kupowac S jezeli mam dobre BMW za 45 tys dolarow i nie musze sie martwic o zasieg

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX