BMW pracuje nad bezprzewodowym ładowaniem aut

Producenci samochodów nieustannie pracują nad tym, żeby ładowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in było szybsze i łatwiejsze. Mają to zapewnić systemy indukcyjnego ładowania baterii wysokonapięciowych
fot. BMW Wiata ładująca BMW i.

Koncerny BMW i Daimler zawarły umowę o wspólnym konstruowaniu i wdrażaniu zestandaryzowanej technologii indukcyjnego ładowania samochodów. Największa zaleta takiego rozwiązania jest połączenie między akumulatorami pojazdu a źródłem zasilania bez użycia kabli.

System składa się z dwóch elementów: wtórnej pętli w podłodze samochodu oraz płyty bazowej z pierwotną pętlą indukcyjną pod samochodem, np. w podłodze garażu. System ma wytwarzać elektromagnetyczne pole, bezprzewodowo transmitujące energię poprzez zmienne pole magnetyczne między pętlami indukcyjnymi z wydajnością 3,6 kW.

BMW - sprawdź oferty sprzedaży aut używanych

Ładowanie indukcyjne ma wiele zalet, nie tylko w kwestii komfortu użytkowania bez konieczności podłączania kabli. Indukcyjna stacja ładowania działa bezproblemowo we wszelkich warunkach pogodowych, ani śnieg, ani deszcz nie mają wpływu na jej wydajność i funkcjonowanie, więc przy należytym zabezpieczeniu wszystkich jej elementów można ją montować na dworze.

Podczas procesu ładowania promieniowanie elektromagnetyczne jest utrzymywane na minimalnym poziomie i w minimalnej przestrzeni. Procedura jest stale monitorowana i zostaje przerwana, jeśli między pętle dostanie się jakiekolwiek obce - żywe czy martwe - ciało. Podobnie jak w przypadku dzisiejszych stacji ładowania, każdy z elementów procesu ładowania będzie można nadzorować, obserwować i regulować zdalnie, także za pomocą aplikacji smartfonowych.

Dalszy rozwój systemu ma na celu minimalizację czasu ładowania. Dziś w pełni funkcjonalny prototyp stacji indukcyjnej pozwala naładować do pełna akumulatory BMW i8 w ciągu 2 godzin. Przewiduje się, że w przyszłości moc ładowania można będzie zwiększyć do 7 kW, dzięki czemu także wyłącznie elektryczne pojazdy można będzie ładować od zera do pełnej pojemności w ciągu nocy.

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze koncepty BMW

BMW 328 Hommage (05/2011)

Więcej o:
Komentarze (2)
BMW pracuje nad bezprzewodowym ładowaniem aut
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pluuto

    Oceniono 3 razy 3

    Ja wolę tradycyjne przewody, wystarczy mi pola elektromagnetycznego generowanego przez telefonię komórkową i łączność bezprzewodową urzżdzeń, które mam w domu (Wi-Fi, Bluetooth). Wygoda jest fajna, ale nowotwory wynikłe z nienaturalnej mutacji komórek w moim organiźmie już nie są fajne.

  • Gość: znawca

    Oceniono 1 raz 1

    Indukcyjne ladowarki do telefonow sa juz w prawie kazdym seryjnym aucie Chryslera .BMW jesli mowi prawde ,to cos jak ladowanie indukcyjne buchnelo Tesli.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX