Innowacyjny miejski crossover - tego nie mają konkurenci

redakcja
15.07.2019 16:09
Najnowsze auto w gamie Lexusa to nowoczesna konstrukcja dla osób ceniących innowacyjne rozwiązania, dobre właściwości jezdne i oszczędny napęd hybrydowy. Lexus UX kusi też korzystną ofertą cenową. Prześwietlamy kompaktowego japońskiego crossovera.

Sztuka dobrych wyborów

Crossover do miasta wcale nie musi być nudny. Lexus UX wprowadza mnóstwo świeżości do segmentu premium. Dwubryłowe nadwozie wzbogacono licznymi, dynamicznymi przetłoczeniami i atrakcyjnymi detalami. To między innymi potężny grill w kształcie trapezu, nieszablonowy kształt diodowych reflektorów, a także nowe wzory aluminiowych obręczy w rozmiarze 17 lub 18 cali.

Mimo, że to najmniejszy w gamie Lexusa crossover, nie możemy o nim mówić w kategoriach małego auta. Nadwozie mierzy bowiem 449 centymetrów długości, 184,5 szerokości i 154 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm, co przekłada się na mnóstwo miejsca w przedziale pasażerskim.

Materiały z półki premium

Po czym najłatwiej poznać klasę premium? Po zajęciu miejsca w środku i rozkoszowaniu się materiałami wykończeniowymi najwyższej próby. Taki właśnie obraz spotykamy na pokładzie UX-a. Mocno wyprofilowane fotele okazują się wygodne i rozpieszczają wentylacją, podgrzewaniem, a także wysokiej jakości skórą. Ten szlachetny materiał zdobi też górną część deski rozdzielczej i występuje w kilku kolorach. To przekłada się na szeroką możliwość personalizacji i stworzenie niepowtarzalnego egzemplarza.

Poza świetnym montażem wysokich gatunkowo materiałów, Lexus kusi też innowacyjnym wyposażeniem. To między innymi:

  • Światowej klasy system audio Mark Levinson
  • System kamer 360 stopni
  • Intuicyjny w obsłudze panel dotykowy zawiadujący multimediami
  • System ochrony przedzderzeniowej z opcją wykrywania pieszych (również w nocy) i rowerzystów
  • Asystent śledzenia toru jazdy
  • Aktywny tempomat

Innowacyjny system E-Four

Dostępny w Lexusie UX system E-FOUR nie tylko pozwala na jazdę w wymagających warunkach, ale także stabilizuje samochód podczas pokonywania zakrętów. Układ ten wykorzystuje silnik elektryczny, który napędza tylną oś, czyniąc miejskiego crossovera bardziej ekonomicznym. Szereg czujników przewiduje ruchy kierowcy i sytuacje na drodze, uruchamiając napęd tylnej osi w odpowiednim momencie.

Innowacyjny system występuje w wersji hybrydowej. Elektryczno-benzynowy tandem bazuje na 2-litrowym silniku spalinowym i dwóch zeroemisyjnych jednostkach umieszczonych przy kołach przedniej i tylnej osi. Systemowa moc układu hybrydowego wynosi 184 KM i gwarantuje zużycie paliwa na niedoścignionym dla innych poziomie 5,3 litra. Przekonuje też osiągami. Nowoczesny crossover rozpędza się do 100 km/h w 8,5 sekundy. To wynik, który jeszcze kilka lat temu uchodził za bardzo dobry w segmencie kompaktowych GTI.

Oferta nie do odrzucenia

UX dostępny jest na bardzo korzystnych warunkach finansowych. Leasing SmartPlan to produkt dla najbardziej wymagających klientów. W związku z tym, lista korzyści jest naprawdę długa. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.