Toyota MR2 | Kosztorys napraw

Zamiast zardzewiałych błotników kłopot sprawiał nieszczelny silnik. Dach przeciekał, a zawieszenie było mocno wyeksploatowane. Ile kosztowały naprawy w niepozornej Toyocie?

Renowacja pojazdu w ostatnim odcinku programu "Samochód marzeń - kup i zrób" należała do kategorii tych z pozoru prostych, gdzie efekt końcowy prac na pierwszy rzut oka nie był nadto spektakularny. Toyota MR2 nie miała zniszczonej i pokiereszowanej karoserii jak to mogliśmy oglądać w przypadku prezentowanego wcześniej Rovera Mini czy Jeepa.  Egzemplarz MR - dwójki swoje jednak przeżył, a jego unikalność i specyficzna, sportowa konstrukcja przysporzyła Adamowi Klimkowi z Motricus.com nie lada problemów.

Do tej pory w "Samochód marzeń - kup i zrób": BMW E30 Citroen BX GTI Toyota Corolla e90 Jeep Cherokee Rover Mini Cooper FSO Polonez Opel Corsa A Mitsubishi Lancer EVO VI Toyota MR2

Jednym z nich był cieknący silnik. Jego uszczelnienie wymagało wyjęcia napędu ponieważ dostęp do niego przez małą pokrywę na wiele nie pozwala. Po uszczelnieniu wymieniono kopułkę i palec oraz naprawiony został szwankujący rozrusznik. Na koniec układ chłodzenia zalany został bezkrzemianowym płynem.

Nadwozie Toyoty to targa, co umożliwia zdjęcia części sztywnego dachu. Zniszczone uszczelki nie chroniły przed deszczem, co oczywiście nie było komfortowe i w zasadzie eliminowało możliwość podróżowania. Na rynku nie są dostępne zamienniki, a zdobycie oryginałów graniczyło z cudem. Po trudach udało się jednak sprowadzić ostanie sztuki prosto z Japonii. Cena tych niepozornych uszczelek okazała się przez to bardzo wysoka i pochłonęła gros zakładanego na renowację budżetu.

Kluczowym elementem w każdym samochodzie, a w szczególności w takim z mocno sportowym zacięciem jest zawieszenie decydujące o jakości prowadzenia i bezpieczeństwa. Mając na uwadze fakt, że Toyota MR2 to pojazd nieznoszący błędów kierowcy jego naprawa była konieczna. Wymienione zostały drążki kierownicze tylnej osi, których zdobycie było nie mniej trudne jak wspomnianych uszczelek. Ponadto wymienione zostały amortyzatory i elementy przewodów hamulcowych. Aktywne części zawieszenia wyposażone zostały w bardzo trwałe tuleje z poliuretanu doskonale sprawujące się podczas dynamicznej, sportowej jazdy.

Po wszelkich, trudnych i kosztownych zabiegach piękna i niecodzienna Toyota MR2 wróciła do rąk swojego właściciela, który deklarował, że nigdy jej nikomu nie odsprzeda, a w trosce o jej stan służyć mu będzie wyłącznie do rekreacyjnych jazd w letnie weekendy.

Lakierowanie elementów zawieszenia 300 zł Uszczelki dachu (targa) 3200 zł Drążki kierownicze osi tylnej 2000 zł Używane amortyzatory 1100 zł Poliuretany 410 zł Kopułka i palec 147 zł Naprawa rozrusznika 350 zł Uszczelki pokrywy zaworów 225 zł Uszczelka kolektora ssącego 60 zł Pozostałe uszczelki 213 zł Śruby 120 zł Nakrętki 30 zł Elementy przewodów hamulcowych 28 zł Płyn chłodniczy bezkrzemianowy 98 zł Akumulator 52Ah 205 zł Razem: 8486 zł

Patron medialny:

Źródło: Motoricus.com

ZOBACZ TAKŻE:

Ile kosztuje remont BMW e30?

Jeep Cherokee za grosze | Kosztorys napraw

"Samochód marzeń - kup i zrób"

Więcej o:
Copyright © Agora SA