Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

Wymagał tylko drobnych napraw. Choć niemal w idealnym stanie, przegląd kosztował blisko 6 tys. zł. W ostatnią niedzielę, w programie "Samochód marzeń", przyglądaliśmy się renowacji Toyoty Corolli. Czy auto z 1992 roku potwierdziło japońską niezawodność?

Toyota Corolla (1992 - 1997) - samochód używany

Obecny właściciel, który przejął Corollę od swojego dziadka, zgłosił się do programu, aby doprowadzić pojazd do stanu niemalże idealnego. Prowadzący program Adam Klimek z Motoricus.com. uznał to za absolutnie możliwe i postanowił podjąć takie działania, aby popularna Corolla mogła cieszyć się dobrym zdrowiem przez kolejne dwie dekady.

Do tego modelu Toyoty dostępny jest bardzo szeroki wachlarz części zamiennych, jednak aby osiągnąć zamierzony cel Adam Klimek zdecydował skorzystać niemalże w całości z części oryginalnych. Zamienniki choć o wiele tańsze, to jednak nie są zbyt dobrej jakości i ich zastosowanie do renowacji bohatera trzeciego odcinka Samochodu marzeń byłoby rozwiązaniem raczej tymczasowym.

Lista napraw i wymienionych elementów jest dość długa, choć w większości to części eksploatacyjne. Jedną z pierwszych i najważniejszych czynności była wymiana układu rozrządu czyli paska oraz rolek napinających. Wymieniona została także pompa płynu chłodzącego. Poduszki silnika amortyzujące jego drgania zastąpione zostały nowymi. Tak samo stało się z paskiem wieloklinowym oraz świecami zapłonowymi. Po uszczelnieniu dekla zaworów, wymianie miski olejowej, zalaniu płynami „ustrojowymi” i ustawieniu zapłonu silnik gotowy był to ponownego rozruchu.


Toyota Corolla (1997 - 2001) - samochód używany

Zawieszenie w Toyotach uchodzi za mało awaryjne. W prezentowanym w programie egzemplarzu także było w dość dobrym stanie, jednak dla doprowadzenia go do idealnego, kilka elementów musiało być wymienione. Zrobiono to kompleksowo i aby wyeliminować ryzyko, że za chwilę właściciel będzie musiał odwiedzić serwis wszystkie części wymieniono parami. Na liście tej znalazły się przednie i tylne łączniki stabilizatora, drążki kierownicze wraz z końcówkami, tuleje tylnych wahaczy popularnie zwanych silentblockami. Dla pełni szczęścia wymieniono także cztery sprężyny.

Podczas długoletniej historii prezentowanej Toyoty wymieniana była przednia szyba. Niestety operacja ta nie była wykonana poprawnie i dlatego wstawiona została nowa uszczelka oczywiście również oryginalna.  Ze względów czysto estetycznych polakierowano dwa elementy nadwozia - maskę oraz błotnik, a cały lakier dodatkowo został precyzyjnie wypolerowany. Wnętrze pojazdu było w nienagannym stanie i nie wymagało nawet czyszczenia, brakowało jedynie odbiornika radiowego. Posiadał go dziadek obecnego właściciela i dostarczony Adamowi Klimkowi niezwłocznie został podłączony.

Pozostała już tylko regulacja geometrii zawieszenia i dwudziestoletnia, wyglądająca jak nowa Corolla wróciła do rąk swojego właściciela.


Toyota Corolla (2001 - 2007) - samochód używany

Kosztorys
Części
Łączniki stabilizatora przód        150 zł
Łączniki stabilizatora tył            120 zł
Drążki kierownicze            160 zł
Końcówki drążków            110 zł
Sprężyny zawieszenia przód        320 zł
Sprężyny zawieszenia tył        290 zł            
Tuleje tylnych wahaczy            80 zł
Pompa cieczy chłodzącej        130 zł
Pasek rozrządu                205 zł
Rolki napinacza paska rozrządu        438 zł
Miska olejowa                590 zł
Pasek wieloklinowy            35 zł
Uszczelka dekla zaworów        35 zł
Świece zapłonowe            68 zł
Poduszki silnika                170 zł
Filtr paliwa                25 zł
Filtr powietrza                30 zł
Filtr oleju                45 zł
Olej silnikowy                105 zł
Płyn chłodzący                50 zł
Uszczelka szyby                700 zł
Silikon                    50 zł

RAZEM:                3906 zł

W programie "Samochód marzeń" już wyremontowaliśmy:
- BMW 3 (e30)
- Citroen BX GTI
- Toyota Corolla (e90)

Koszt robocizny
Wymiana rozrządu                300 zł
Wymiana pompy wody                80 zł
Wymiana świec                    70 zł
Wymiana oleju i filtrów         80 zł
Wymiana miski olejowej            200 zł
Wymiana poduszek silnika        180 zł
Wymian sprężyn tył i przednie   280 zł
Wymiana łączniki stabilizatorów 160 zł
Wymiana końcówki drążków        80 zł
Wymiana drążki kierownicze      80 zł
Wymiana silenblock tylnych wahaczy    140 zł
Wymiana paska klinowego            50 zł
Wymian uszczelki dekla zaworowego    50 zł
Ustawienie zapłonu                60 zł
Geometria kół                    69 zł
Lakierowanie elementów         600 zł
Polerowanie lakieru nadwozia     400 zł

Koszt całkowity robocizny     2 879 zł


Patron medialny:

 

Źródło: Motoricus.com

ZOBACZ TAKŻE:

BMW e30 | zobacz ile kosztuje samochód marzeń

Citroen BX GTI | Samochód marzeń

"Samochód marzeń - kup i zrób"

Więcej o:
Komentarze (6)
Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sparco

    Oceniono 3 razy 3

    Te Corolle były niesamowite pod kazdym względem
    super własnosci jezdne
    świetne silniki
    idealna praca i niezawodnośc zawieszenia

  • Gość: zed

    Oceniono 3 razy 3

    Pojeździ kolejne 20 lat.

    PS: Ale cennik usług trochę zdzierski, bo za niektóre prace kazali płacić kilka razy. Pewne czynności, które i tak zostałyby wykonywane, nie powinny kosztować dodatkowo.
    Niektóre ceny trochę przesadzone jak na prostą konstrukcję tego auta.

    Po prostu ktoś z góry założył ile chce za tę robotę wziąć i rozpisał to odpowiednio w kosztorysie.
    Ale grunt, że się dobrze zaopiekowano samochodem i powymieniano wszystko co trzeba.

  • Gość: Shinigami

    Oceniono 2 razy 2

    Wymiana świec 70 zł - Wszystko mogę zrozumieć ale za tak prostą czynność gdzie świece są prawie na wierzchu policzyć tyle szmalu ? Wiem, że robocizna jest hipotetyczna ale Motoricus powinien brać pod uwagę, że właśnie pracują na swoją opinię w popularnej telewizji. 400zł za polerkę, wydaje sie rozsądne ale pytanie kto to robił ? Między zawodowcem a amatorem różnica jest kolosalna, środki chemiczne do tego kosztują sporo a jeszcze zostaje temat woskowania, które po polerce jest obowiązkowe.
    Co by nie mówić Toyota Karola robi wrażenie bardzo dobre 3+ :)

  • bananowy1234

    0

    ja paski klinowe i lozyska kupuje w p&s potyrala.com.pl/ Maja bardzo dobra jakos produktow i do tego przystepne ceny, warto sie u nich zaopatrywac

  • kacper566

    Oceniono 1 raz -1

    w warszawie na lopuszanskiej jest agro-hurt www.agro-hurt.pl/ sa tam tanie paski klinowe i inne takie gumy. Zawsze to zostanie pare groszy w portfelu

  • Gość: zzz

    Oceniono 12 razy -10

    Bosssh takie coś wypucować na youngtimera? Sami emeryci u was pracują czy co?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX