Citroen BX GTI | Samochód Marzeń

W poprzednim odcinku przyglądaliśmy się renowacji kultowemu BMW e30. Tym razem bohaterem odcinka będzie wyjątkowy Citroen BX GTI 16v mk2, reprezentant francuskiej marki, mającej niebagatelny wpływ na historię europejskiej motoryzacji

Egzemplarz, który trafił w ręce Adama Klimka z Motoricus.com zrobił duże wrażenie swoim stanem. W przeciwieństwie do bohatera sprzed tygodnia, już na pierwszy rzut oka było widać, że jego poprzedni właściciele traktowali go z dużą troską, a obecny niemalże pała do niego miłością.

W sumie trudno jest się temu dziwić, bo to egzemplarz wyróżniający się spośród wszystkich wyprodukowanych BX-ów, pieszczotliwie zwanych trapezami. W tej wersji wyprodukowanych zostało zaledwie 3 544 egzemplarze, co obecny właściciel nie omieszkał zaznaczyć specjalnie przygotowaną na pojazd nakleją.


Historia kołem się toczy - Citroen

Prezentowany w programie egzemplarz wyprodukowany został 1990 roku, napędzany jest benzynową jednostką o pojemności 1.9 litra o mocy 148 KM, a jego przebieg wynosi zaledwie 134 tys. kilometrów.  Od zwykłej wersji odróżnia się bogatszym wyposażeniem oraz "podrasowanym" wyglądem zewnętrznym. Posiada pakiet ospojlerowania - masywny przedni zderzak z halogenami, zmodyfikowany tylny oraz lotkę na klapie bagażnika i listwy progowe. Wnętrze również posiada sportowe akcenty w postaci wyprofilowanych foteli i trójramiennej kierownicy. Welurowa tapicerka, zachowana w tym pojeździe niemal w idealnym stanie dodatkowo podkreśla urok tej "cytryny".

Obecny właściciel, określający się szczęściarzem, kupił auto w kwietniu tego roku. Już jako dziecko przyglądał się BX-owi sąsiada i nie mógł wyjść z podziwu, że samochód dzięki hydraulicznemu zawieszeniu na zawołanie podnosi się i opuszcza. Kiedy dowiedział się, że w Opolu jest do sprzedania najmocniejsza wersja tego Citroena nie zastanawiał się ani chwili.

Jeszcze tego samego dnia wracał do domu dumny ze swojego nowego nabytku.
W trosce o swój pojazd zgłosił się do programu „Samochód marzeń - kup i zrób” z kilkoma problemami. Deklarował, że wymianie koniecznie musi być poddany rozrząd silnika, przednie łożysko, wydech i kilka innych detali mechanicznych. O pomoc prosił się również zniszczony lakier karoserii oraz niektóre elementy nadwozia.

Co faktycznie poddane zostało renowacji, wymianie i naprawie? Jaki będzie efekt końcowy po opuszczeniu serwisu Motoricus.com? To wszystko już w najbliższą niedzielę o godz. 10.10 na antenie telewizji TVN Turbo.

Patron medialny:

 

Źródło: Motoricus.com

ZOBACZ TAKŻE:

BMW e30 | "Samochód marzeń - Kup i zrób"

G-Power M5 Hurricane RRs - mocniejszych nie ma

Fabryczni tunerzy | BMW M

Więcej o:
Komentarze (19)
Citroen BX GTI | Samochód Marzeń
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ulk

    Oceniono 5 razy 3

    tak się napracowali a auto już na sprzedaż http://www.carandclassic.co.uk/car/C329107#

  • Gość: artie

    Oceniono 5 razy 3

    widziałem ten konkretnie egzemplarz przed miesiącem w warsztacie - był przygotowywany do programu.
    Oczy mi się zaświeciły.
    Przypomniałem sobie jak na początku lat 90 sam byłem oczarowany tym autem.

  • Gość: 84

    Oceniono 1 raz 1

    hehe dobre czasy kojarzyly mi sie zawsze zgosciami z wywiadow hehe

  • i-motopl

    Oceniono 3 razy 1

    2 miesiące temu zauważyłem podobne cacko w jednym z niemieckich komisów www.i-moto.pl/2012/08/19/citroen-bx-czy-nowe-auto/ BX to było naprawdę coś.

  • Gość: Filip

    0

    dobrze by było jeszcze go porobić w hydrografice www.hydroflok.pl

  • Gość: sg.red

    0

    Komisarz Nemhauser jeździ podobnym :-)

  • konkatenator

    0

    Miałem coś w tym stylu, tylko dziwniejszy egz. bo ze skrzynią automat (sic!). Niestety elektryka mnie pokonała. Ogólnie związek był z kategorii "love&hate". Z plusów to faktycznie zawiecha: wydawało mi się że nic szczególnego, ale teraz jeżdżę focusem i to jest taczka. Osobliwie zapamiętałem wycieczkę po niezbyt równej leśnej drodze; zawieszenie połykało dziury bezbłędnie. Silnik też ok, ale sparowany z tą skrzynią miał problem żeby rozwinąć potencjał, bo to zaczyna jechać powyżej 4 krpm. Z minusów to m. in. elementy wyposażenia wnętrza (lepiej mieć na podorędziu taśmę filcową i spray silikonowy) no i ta cholerna elektryka.

    Został mi jeszcze D6C do sprzedania, kupiłem bo miałem plan podmienić 146 KM na 160. Stoi w garażu :-|

  • Gość: Terminator

    Oceniono 2 razy 0

    Super fura! Choć nie jestem za Citroenami...

  • ajachcealojz

    Oceniono 2 razy -2

    No i co, w tym "cudownym" programie brakło już kasy na poprawienie tych okropnych zderzaków i wymianę wieśniackiego spoilera na oryginalny z GTi?
    Felgi też biedne błagają o odrobinę litości, nie wspominając nawet o tym, że nikt nie pofatygował się chociaż odczyścić brudu ze słupków pod drzwiami.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX