Salon Genewa 2012 | Apollo Enraged

Powstała w 2005 roku firma Gumpert zaprezentowała na genewskim salonie dwie topowe wersje modelu Apollo. Enraged i po prostu ?R" - jedna przeznaczona na drogę, druga wyłącznie na tor wyścigowy (R jest skrótem od Rennstrecke)

Apollo sam w sobie jest modelem egzotycznym. Projekt, który ujrzał światło dzienne pod kryptonimem R2 powstał przy współpracy byłego szefa działu motosportu Audi i właściciela firmy tuningowej MTM Rollanda Mayera. Ich drogi jednak szybko się rozeszły. Gumpert wziął projekt pod swoje skrzydła i w 2004 roku pojawiły się pierwsze prototypy. Oficjalne rozpoczęcie produkcji rozpoczęło się 21 grudnia 2005 roku.

TOP 10 | Najdroższe samochody świata

Auto znakomicie wypadło w testach. W 2008 roku Apollo pobił w programie Top Gear rekord toru. Pobił czas Enzo czy Veyrona. Teraz Gumpert przypomina się dwoma wersjami. Pierwsza Enraged co znaczy rozwścieczony limitowana jest do... trzech egzemplarzy. "W tym aucie chodzi o to, żeby z czegoś ekstremalnego zrobić coś kompletnie zwariowanego" przyznaje Roland Gumpert. Auto waży 1175 kg i będzie miało moc 780 KM. Przyspieszenie do 100 km/h poniżej trzech sekund! Może i ten super samochód do najpiękniejszych nie należy, ale techniczny kunszt potwierdził już nie jeden raz. Karoseria limitowanej wersji utrzymana w kolorach czarny, czerwony, złoty. Znajdziemy też slogan firmy: "Pure German Speed".

Jeszcze bardziej szalony będzie model "R". Bezkompromisowy i bez licencji na publiczne drogi. Różnicy w wyglądzie nie będzie, za to centralnie zabudowany silnik o pojemności 4,2 litra osiągać będzie m.in. dzięki dwóm turbosprężarkom moc 860 KM. I to wszystko przy masie własnej 1100 kg. Aha... wersja R nie ma bagażnika. Nawet takiego na kask.

Martin Śliwa

ZOBACZ TAKŻE:

Najdroższy test w historii polskiej motoryzacji

Bugatti Veyron kontra Koenigsegg CCXR

Samochody - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA