Salon Genewa 2012| Nowe Audi A3

Na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutowało nowe Audi A3. Pod karoserią w stonowanym stylu znalazły się nowe silniki i technologie. Niemcy zapewniają, że nowe A3 spełnia oczekiwania kierowców ceniących luksus i sportowe doznania

Salon Genewa 2012 | Nowe Audi RS4 Avant

W porównaniu do poprzednika nowe A3 jest o 80 kg lżejsze. Choć jego długość pozostała niezmieniona (4,24 m), to rozstaw osi urósł do 2,60 m. Podczas budowy nowego modelu Audi wykorzystało lekkie materiały, takie jak aluminium, z którego wykonano maskę i przednie błotniki. Dzięki temu A3 z silnikiem 1.4 TSI waży 1 175 kg. Za plecami pasażerów wygospodarowano 365 litrów przestrzeni bagażowej, która po złożeniu kanapy wzrasta do 1 100 litrów. Początkowo wszystkie "A-trójki" będą oferowane z napędem na przednią oś. W przyszłości w ofercie pojawi się stały napęd 4x4 quattro.

W gamie silnikowej znalazły się nowe jednostki. Początkowo w ofercie dostępne będą dwa czterocylindrowe benzyniaki z serii TFSI o pojemności 1.4 (122 KM) i 1.8 (180 KM; standardowo oferowany z siedmiostopniową przekładnią S-tronic) oraz dwulitrowy diesel o mocy 143 KM. W porównaniu z poprzednikiem zużycie paliwa ograniczono średnio o 12 proc. Jeszcze w tym roku gama silnikowa zostanie poszerzona o oszczędne 1.6 TDI, które - według zapewnień Audi - zużywa jedynie 3,8 litra oleju napędowego na 100 km i emituje 99 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Obecnie Niemcy pracują nad napędem hybrydowym oraz jednostkami zasilanymi gazem.

Nowe Audi A3 jest oferowane w trzech wariantach wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Pierwszą Niemcy nazywają nowoczesną, drugą sportową, a trzecią luksusową. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. klimatyzację manualną, zaprojektowane na nowo wnętrze z fotelami z regulacją wysokości, komputer pokładowy z programem wydajnej jazdy oraz siedem poduszek powietrznych (w tym kolanowa kierowcy). Opcjonalnie fotele zostaną pokryte skórą lub alcantarą, w reflektorach zaświecą ksenony (w przyszłości będzie możliwe zamówienie przednich i tylnych świateł w pełni diodowych), a obręcze kół urosną do 18 cali (w standardzie ich rozmiar wynosi 16 cali).

Audi obiecuje, że podwozie nowego A3 zaprojektowano tak, by zapewniało maksimum komfortu przy jednoczesnej frajdzie z jazdy. ESP wyposażono w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, a układ kierowniczy w napęd elektromechaniczny. Za pomocą opcjonalnego systemu Audi drive select (standard w wersji Ambition) kierowca może zmieniać działanie układu kierowniczego, parametry przyspieszania oraz szybkość zmiany biegów (w przypadku S-tronic). System uwzględnia również adaptacyjne amortyzatory wykorzystujące technologię Audi magnetic ride.

Zapraszamy do obszernej galerii zdjęć nowego Audi A3 .

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Audi A1 w wersji "hardcore"

Audi A1 Sportback | Za kierownicą

Audi A3 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA