Salon Genewa 2012 | Volvo V40

Najważniejszą genewską premierą Volvo będzie kompaktowy hatchback oznaczony symbolem V40. W sieci pojawiły się właśnie oficjalne zdjęcia oraz garść informacji na temat nowego modelu

Na pierwszych, zamazanych zdjęciach auto nie wyglądało zbyt atrakcyjnie. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że nowy hatchback od Volvo jest całkiem apetycznym kompaktem. Ciekawe połączenie wydatnych krągłości z ostrymi krawędziami nadaje sylwetce lekkości, a wyraźnie zaznaczony "nos", głębokie przetłoczenia na masce i dynamicznie wznosząca się dolna linia okien nadają autu sportowego charakteru. Na rynku V40-ka konkurować będzie przede wszystkim z najnowszymi wcieleniami BMW serii 1 oraz Audi A3. Które auto z tej trójki prezentuje się najlepiej? Werdykt pozostawiamy Wam. Naszym zdaniem nowy kompakt ze Szwecji nie jest w tej rywalizacji bez szans.

Volvo V40 został zaprojektowane od podstaw zgodnie z nową strategią - „Volvo zaczyna się od Ciebie”. Model wyróżnia się nowoczesnym designem, wysokim poziomem bezpieczeństwa i wszechstronnością. To innowacyjny samochód, o luksusowym skandynawskim wyglądzie, który został wykonany z drobiazgową dbałością o detale - podkreśla Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation.

Auto dostępne będzie w ośmiu wersjach silnikowych - od ekonomicznego diesla D2 (turbodoładowane 1.6) z emisją CO2 na poziomie 94 g/km, po benzynowe T5 (2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem) o mocy 254 KM i przyspieszeniu do 100 km/h w 6,5 sekundy. Wszystkie silniki zostały wyposażone w ekologiczne funkcję start-stop oraz odzyskiwanie energii z hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.

W aucie szwedzkiej firmy nie mogło też zabraknąć litanii systemów czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów i... pieszych. Tak, dobrze przeczytaliście. V40 wyposażone zostało w nowy rodzaj poduszki powietrznej ,która w przypadku zderzenia z pieszym wystrzeli spod maski pokrywając całą przednią szybę.

W mieście mogą przydać się także systemy Pedestrian Detection (wykrywania pieszych) oraz Full Auto Brake. Ten drugi ma za zadanie analizować czy przed autem nie ma przeszkody i jeśli takową wykryje, zatrzyma auto nawet jeśli kierowca nie wykona żadnych kroków, by uniknąć zderzenia (teraz działa do prędkości 50 km/h). Tym, którzy nie bardzo radzą sobie z parkowaniem, z pewnością docenią system Park Assist, a za miastem będzie można skorzystać z Lane Keeping Aid - monitorującego, czy nie zjeżdżamy z właściwego pasa ruchu.

Volvo chce sprzedawać rocznie 90 tys. egzemplarzy V40, z czego aż 80 proc. trafić ma na rynek europejski. Produkcja nowego modelu wystartuje w maju, w belgijskich zakładach w Gandawie.

I jak podoba Wam się nowy kompakt ze Szwecji? W wyrobieniu zdania z pewnością pomoże wizyta w nowej galerii Volvo V40. Poniżej znajdziecie również film z V40-ką w roli głównej.


Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Volvo S60 | Za kierownicą

Zielone światło dla SARTRE

Samochody: ogłoszenia

Więcej o: