Motor Show Poznań 2015 | Volkswagen Golf GTE i Passat GTE | Czas na hybrydy

W Poznaniu Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował polskiej publiczności Golfa i Passata w odmianach GTE, czyli hybrydy typu plug-in
Volkswagen Sport Coupe Concept GTE Volkswagen Sport Coupe Concept GTE | Nadjeżdża następca CC

Zacznijmy od Golfa. Wariant GTE wyróżnia się sportowa stylizacją, zaczerpniętą ze sportowych wersji GTI i GTD. Hybryda również ma zapewniać emocje podczas jazdy (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s i rozwija prędkość maksymalną 222 km/h), a do tego potrafi być oszczędny. W trybie E-mode może poruszać się wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny (do 50 km, zasięg całkowity to około 940 km). Producent deklaruje, że z całkowicie naładowanymi bateriami, VW Golf GTE potrafi zużyć zaledwie 1,5 litra benzyny na 100 km.

Kompakt jest napędzany 1,4-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o moy 150 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM. W skład zespołu napędowego wchodzi również, specjalnie przygotowana dla modeli hybrydowych, 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Łączna moc zespołu napędowego Golfa GTE wynosi 204 KM.

Hybrydowy układ napędowy Passata GTE również składa się z silnika benzynowego 1.4 TSI, w tym przypadku o mocy 156 KM, oraz z 115-konnego silnika elektrycznego zasilanego energią z baterii litowo-jonowej. Maksymalny moment obrotowy hybrydowego zespołu napędu wynosi 400 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i rozwija prędkość maksymalną ponad 220 km/h, w trybie elektrycznym - 130 km/h. Bateria umożliwia Passatowi GTE przejechanie na napędzie wyłącznie elektrycznym nawet 50 km. Przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i maksymalnie naładowanej baterii zasięg hybrydowego Passata wystarcza na pokonanie trasy z Gdańska do Budapesztu bez tankowania.

Volkswagen Passat GTE

Passat GTE może poruszać się w czterech trybach pracy zespołu napędowego - E (elektrycznym), hybrydowym, ładowania baterii oraz GTE. Po uruchomieniu zespołu napędowego Passat pracuje w trybie elektrycznym. Jedynie przy niewystarczającym poziomie naładowania baterii lub przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych uruchamia się silnik TSI. Przy minimalnym stanie naładowania baterii albo przy bardzo dużym zapotrzebowaniu na moc, układ napędowy automatycznie przełącza się w tryb Hybrid. Przyciskiem „E-mode” kierowca może włączyć tryb elektryczny, natomiast przyciskiem „GTE” aktywuje się tryb, który pozwala w pełni korzystać z dynamicznych cech Passata GTE. Różnica jest odczuwalna natychmiast: wyostrzają się reakcje silnika na gaz, szybsze są zmiany biegów, maleje siła wspomagania układu kierowniczego, a silnik TSI jest nastawiony na rozwijanie wysokiej mocy.

Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Passata poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy sposób polega na użyciu seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji o napięciu 230 V. W takim przypadku - przy mocy ładowania, wynoszącej 2,3 kW prądu zmiennego (AC) - naładowanie całkowicie rozładowanej baterii do 100% trwa 4 godziny i 15 minut. Drugi sposób skraca czas ładowania do 2 godzin i 30 minut i wymaga ładowania za pośrednictwem tzw. Wallboxa.

Meon

Ekrany LED obecne na stoisku Moto.pl zapewnia Meon.pl


ZOBACZ TAKŻE:

Ford Mondeo vs. Volkswagen Passat | Konfrontacja | Dogonić królika

Ford Mondeo vs. Volkswagen Passat

Więcej o: