Rewolucja w olejach

Nie zadowala Cię jakość oferowanych masowo olei silnikowych? Castrol przygotował linię produktów Professional dostępnych wyłącznie w Autoryzowanych Stacjach Obsługi

Seria Professional bazuje na najbardziej zaawansowanych technologiach. Producent jest ich tak pewny, że wprowadzeni nowej linii produktów do sprzedaży okrzyknął jednym z ważniejszych wydarzeń w ponad 112-letniej historii firmy.

Na czym ma polegać rewolucja? Do tej pory dostępne były oleje energooszczędne lub zapewniające lepszą ochronę przed zużyciem. Nowy Castrol, jak zapewnia producent, jest pierwszym olejem, który łączy w sobie te dwie właściwości. Redukcja kontaktu metal-metal podczas testów wyniosła od 40 do 60 proc. w porównaniu z konkurencyjnymi produktami.

Do testu posłużył Ford Crown Victoria 4,6 l. Auto załadowano ciężarem odpowiadającym wadze czterech osób z bagażem i postawiono na hamowni. Silnik pracował z maksymalną mocą bez przerwy. Liczył się czas aż do zatarcia silnika, bez dolewek oleju.

Na czym polegał test? Na symulacji współpracy wałka rozrządu z popychaczami zaworowymi i mierzeniu trwałości filmu olejowego poprzez pomiar kontaktu metal-metal. Do elementów silnika podłączono napięcie elektryczne i urządzenie pomiarowe rejestrujące przepływ prądu w momencie kontaktu. Symulowano pracę wałka rozrządu w prędkości od 800 do 5000 obrotów na minutę. W momencie, gdy krzywka zaworowa naciska na popychacz może dojść do zerwania filmu olejowego i pojawienia się kontaktu pomiędzy metalowymi elementami silnika. W takich sytuacjach rejestrowany jest impuls elektryczny. Gdy olej jest słabszy i daje gorszą ochronę, film zostanie zerwany wcześniej i długość sygnału (czyli kontaktu metal-metal) jest dłuższa. Gdy olej jest trwalszy, sygnał jest krótszy, bądź w ogóle go nie ma.

Na tym nie koniec nowości. Castrol EDGE Professional został opracowany w technologii podwójnej filtracji, dotychczas stosowanej w produkcji olejów na pierwsze fabryczne zalanie silników.

Drugim produktem, wchodzącym w skład oferty dostępnej wyłącznie w autoryzowanych serwisach jest Castrol Magnatec Professional. To olej wyróżniający się technologią "Inteligentnych Molekuł" przylegających do ścianek silnika. Jego zalety również potwierdzano testami. Mierzono zużycie krzywki wałka rozrządu, elementu silnika najbardziej narażonego na zużycie. Przeprowadzono go na 4-cylindrowym silniku Nissan KA24E o pojemności 2,4 l zgodnie z wytycznymi niezależnego Przemysłowego Testu Sekwencyjnego IVA. Podczas 100 godzin występowały naprzemiennie dwa cykle pracy. Pierwszy trwający 50 minut, z prędkością silnika 800 obr/min., temperaturą oleju wynoszącą 49°C i płynu chłodzącego 50°C. Drugi 10-minutowy przy prędkości 1500 obr/min, temperaturze oleju 59°C, a płynu chłodzącego 55°C. W porównaniu z konkurencyjnymi olejami o podobnych parametrach (olej syntetyczny, o tej samej lub zbliżonej lepkości) Castrol Magnatec Professional wykazał się większą ochroną przeciwzużyciową.

Dariusz Dobosz


ZOBACZ TAKŻE:

Gdzie wzrok nie sięga

Używane: Hyundai Getz (2002-2008)

Alfa Romeo 159 - ogłoszenia

Więcej o: