Moto Idea 2011 - dokąd zmierza branża

W dniach 13-14 kwietnia br. w krakowskim hotelu Best Western Premier odbyła się druga edycja konferencji Moto Idea.

 

W tegorocznym spotkaniu wzięło udział 130 uczestników z ponad 85 firm. Podczas dwóch dni prelekcji  goście mieli możliwość wysłuchania 19 wystąpień, wygłoszonych przez 21 prelegentów oraz wziąć udział w panelu dyskusyjnym.

 

Uczestnicy zapoznali  się z aktualną sytuacją i trendami na europejskich i polskim rynku motoryzacyjnym (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, AutomotiveSuppliers.pl) a  także podczas uczestniczyli w panelu dyskusyjnym ”Przemysł motoryzacyjny - prognozy i wyzwania w 2011 i 2012 r. , w którym wzięli udział m.in. Andrzej Korpak - dyrektor GMMP, Dariusz Adamek - prezes zarządu Delphi Poland, Paweł Kamiński - dyrektor z  Volkswagen Poznań).

 

Bardzo interesująca konferencja, gdzie przygotowane tematy przez tegorocznych prelegentów w wymowny sposób ukazywały działalność, cele jak i nowe, bądź też ulepszone o własne doświadczenia rozwiązania, które to stosowane są w wielu firmach.

 

Renata Watut - Kijonka

NOSAG Polska Sp. z o.o.

 

Specjalne bloki tematyczne w tegorocznej edycji dotyczyły m.in. samochodów elektrycznych (GM Poland, Renault Polska), optymalizacji procesów produkcyjnych (Fiat Auto Poland, Toyota Motor Manufacturing Poland,  Faurecia Wałbrzych) czy zasobów ludzkich (Pilkington Automotive Poland, Randstad).

 

Moto Idea 2011 to profesjonalne prezentacje praktyków branży i nowe cenne doświadczenia.

Ponadto bardzo dobra organizacja konferencji a wieczorny bankiet dał możliwość wymiany opinii i nawiązania nowych kontaktów.

Tomasz Kajmowicz

Aures Sp. z o.o.

 

Uczestnicy najwyżej ocenili wystąpienia:

- p. Grzegorza Pasztę (Renault Polska) - Renault ZE - Samochody Elektryczne. Przyszłość czy teraźniejszość?

- p. Konrada Grohsa (FANUC Robotics Polska) - Robotyzacja - sposobem na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw.

Wysoką ocenę uzyskał także Paweł Wideł (GM Poland) - Elektryfikacja pojazdu na przykładzie Opla Ampery - samochodu elektrycznego o rozszerzonym zasięgu

oraz Ryszard Jania (Pilkington Automotive Poland) - Długofalowa strategia rozwoju strukturalnego przedsiębiorstwa produkcyjnego w oparciu o własne zasoby personalne.

 

Organizator zadbał też o atrakcje towarzyszące. Uczestnicy mieli możliwość zagrać w golfa na podkrakowskim polu Kraków Valley Golf Country Club, przetestować  najnowsze urządzenia firmy Apple, symulator dachowania czy wziąć udział w jazdach testowych autami marki Lexus.

 

Moto-Idea to doskonała okazja zapoznania się z najnowszymi trendami w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce i na świecie, zwłaszcza trendami proekologicznymi, jak miało to miejsce podczas ostatnie edycji.

To również doskonała okazja wymiany doświadczeń z innymi, oraz wymiana opinii z największymi producentami pojazdów w Polsce. Dla mnie to już druga taka okazja, a zdobyte kontakty mam nadzieję, że zaowocują w przyszłości. Serdecznie polecam.

Krzysztof Antończyk

TI Automotive

 

Podczas wieczornej gali pierwszego dnia konferencji rozdane zostały też nagrody Moto Idea, przyznawane w 3 kategoriach:

 

  • Osobowość Polskiej Motoryzacji - przyznawana menedżerowi, którego działalność zawodowa ma trwały wpływ nie tylko na prowadzoną przez nich firmę produkcyjną lecz także jest wzorem do naśladowania.
  • Moto Trendy - przyznawana firmom, które wyznaczają wysokie standardy działania lub nowe trendy, poprzez rozwijanie nowych form działalności.
  • Inwestycja Roku - dla inwestorów, którzy uruchomili produkcję w nowym zakładzie lub rozbudowali istniejącą fabrykę w minionym roku.

 

W kategorii Osobowość Polskiej Motoryzacji nagrodzono Andrzeja Korpaka, Dyrektora Zakładu General Motors Manufacturing Poland (GMMP), uhonorowując jego zasługi w rozwój fabryki w Gliwicach w ostatnim okresie. Polski zakład Opla pozyskał kontrakty na produkcję dwóch nowych wersji nadwoziowych Astry IV (GTC i cabrio). Odbierając nagrodę dyrektor Korpak powiedział: „Dziękuję za wyróżnienie. Traktuję je jako wyróżnienie moje pracy, ale całej 3 tys. załogi gliwickiego zakładu”.

 

W kategorii Moto Trendy przyznano trzy nagrody.

  • Boryszew S.A., został nagrodzony, za rozpoczęcie budowy dostawcy motoryzacyjnego o zasięgu globalnym (spółka przejęła większość aktywów Maflow i zapowiada kolejne akwizycje). Paweł Miller, członek zarządu ds. rozwoju  sektora  Automotive odbierając nagrodę, powiedział: „ Wejście Boryszewa w sektor motoryzacyjny jest elementem długofalowej polityki firmy. Spółka w dalszym ciągu będzie chciała przynosić wysokie zyski akcjonariuszom także poprzez przejmowanie kolejnych podmiotów w tej branży".

 

  • Sitech Sp. z o.o., producent stelaży siedzisk samochodowych i największy pracodawca w Legnickiej SSE, został wyróżniony m.in. za skutecznym pozyskanie funduszy unijnych w ostatnich latach (prawie 40 mln złotych) oraz za zastosowanie unikatowych rozwiązań koncernu VW w praktyce (Karta Praw Socjalnych Koncernu VW, koncepcja Mach 18 Plus,  Droga Volkswagena) oraz  otwarty dialog z partnerami socjalnymi (organizacje związkowe). Gerhard Schäfer, Dyrektor zakładu powiedział: "W imieniu Sitech Sp. z o.o. chciałbym serdecznie podziękować organizatorom konferencji. Otrzymane wyróżnienie wskazuje na to, że nasze procesy i tym samym nasza produkcja są na właściwej drodze. Jednocześnie nagroda ta jest także wyróżnieniem dla naszych zmotywowanych pracowników."

 

  • Volkswagen Motor Polska Sp. z o.o. - fabryka produkująca silniki Common Rail w ciągu ostatnich lat wyznaczyła nowe standardy i przeszła znaczące zmiany, w tym m.in.: uruchomiono w październiku 2010 roku centrum treningowe dla szkoleń fachowych pracowników montażu i obróbki mechanicznej. W 2009 r. VWMP był otrzymał nagrodę  Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością EFQM,  w kategorii "Przywództwo dążenie do celu" potwierdzając spełnienie wymogów doskonałości w zakresie modelowego zarządzania.   Prezes zarządu Christian Bleiel odbierając wyróżnienie powiedział: „Dziękuję bardzo za otrzymane wyróżnienie. Przekazuję je dalej na ręce całego zespołu Volkswagen Motor Polska, któremu bardzo serdecznie pragnę podziękować! Koncern Volkswagen to innowacyjność, poważanie i odpowiedzialność. Te wartości zawarte są w naszych zarówno w naszych produktach, procesach i fabryce, ale również załoga jest uosobieniem tych wartości. Otrzymane wyróżnienie utwierdza nas w przekonaniu, że idziemy dobrą drogą.”

 

  • W kategorii Inwestycja Roku (2010) nagrodzono Fiat Auto Poland S.A. za inwestycje związane uruchomieniem produkcji modelu Lancia Ypsilon, którego pierwsze testowe egzemplarze zjechały z linii produkcyjnych pod koniec zeszłego roku. Nagrodę odebrał Czesław Świstak - Dyrektor Finansowy FAP.

 

Moto Idea 2011 stworzyła przedstawicielom branży dobrą okazję do dialogu. Wśród zaprezentowanych tematów, szczególnie bliska była nam strategia firmy GM w zakresie pojazdów z napędem elektrycznym, gdyż mamy swój udział w tworzeniu pojazdu HydroGen4.

Dariusz Adamek

Delphi Poland Sp. z o.o.

 

Dziękuję wszystkim sponsorom, partnerom oraz uczestnikom konferencji i już teraz zapraszamy do udziału w kolejnej edycji.

 

 

Maciej Ratajczak

Dyrektor Organizacyjny konferencji

Więcej o: