Mazda MX-5

Mazda MX-5

Wynik testu zderzeniowego: ****

Wynik testu zderzenia z pieszym: *

Zderzenie czołowe: 69 proc. pkt.

Zderzenie boczne: 78 proc.

Ogółem: 74 proc.

Słynny sportowy kabriolet Mazdy to konstrukcja z końca lat 80. Mimo to samochód wciąż bardzo dobrze sprawuje się w testach zderzeniowych. Zderzenie czołowe było jednak sporym wyzwaniem dla auta. Zwłaszcza iż do zderzenia czołowego złożono dach, aby sprawdzić auto w warunkach jak najbardziej wymagających. W teście zderzenia bocznego założono zaś dach, aby zwiększyć ryzyko urazów głowy.

W teście zderzenia czołowego poduszka powietrzna dobrze chroniła głowę kierowcy, ale jego klatka piersiowa była poddana dużym obciążeniom. Kolana kierowcy i pasażera były wystawione na ryzyko obrażeń w razie uderzenia o twarde miejsca deski rozdzielczej. W czasie testu zderzenia bocznego klatka piersiowa kierowcy była poddana dużym obciążeniom, co zwiększało ryzyko urazów. Stwierdzono też dość duże obciążenia brzucha, ale w sumie jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych samochód Mazdy wypadł dobrze.

Mazda MX-5 jest produkowana od 1989 r. Testowano wersję po modyfikacjach wprowadzonych ostatnio w 2001 r., odmianę 1,6, model roku 2002, wyposażony seryjnie w dwie przednie poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia.

Copyright © Agora SA