Wynik testu zderzeniowego: ***
Wynik testu zderzenia z pieszym: *
Zderzenie czołowe: 56 proc. pkt.
Zderzenie boczne: 83 proc.
Ogółem: 71 proc.
Zdaniem EuroNCAP samochód ten został zaprojektowany z myślą o sprzedaży głównie w USA i dlatego różni się konstrukcyjnie od aut, które z góry projektowano z myślą o sprzedaży przede wszystkim w Europie. Przykładem skutków tych różnic w założeniach konstrukcyjnych ma być element wyposażenia, który chroni pasażerów jeżdżących bez zapiętych pasów (jak wymaga się w USA), ale jednocześnie może być w europejskim teście źródłem obrażeń kolan (auta w Europie projektuje się przy założeniu, że jazda odbywa się w zapiętych pasach).
Ogólnie rzecz biorąc, cherokee wypadł jednak dobrze i mało mu brakowało do czterech gwiazdek. Po zderzeniu czołowym dało się otworzyć drzwi. Ciało kierowcy było jednak poddane zbyt dużym obciążeniom przez poduszkę powietrzną i pasy, co mogło doprowadzić do urazów. Obrażenia mogły spowodować także pedały hamulca i sprzęgła wepchnięte siłą zderzenia do wnętrza kabiny.
Pochodzący z holenderskiego rynku pojazd nie miał bocznych poduszek powietrznych, ale test zderzenia bocznego przeszedł dobrze.
Testowano najnowszą odmianę Jeepa Cherokee 2,5 TD Limited, model roku 2002, wyposażony w pasy bezpieczeństwa z napinaczem dla kierowcy oraz ogranicznik siły napięcia dla kierowcy i pasażera.