Honda S2000

Honda S2000

Wynik testu zderzeniowego: ****

Wynik testu zderzenia z pieszym: *

Zderzenie czołowe: 75 proc. pkt.

Zderzenie boczne: 83 proc.

Ogółem: 79 proc.

Samochód ma wyjątkowo odporne nadwozie zapewniające pasażerom skuteczną ochronę. Po zderzeniu czołowym drzwi praktycznie pozostały nienaruszone i otwierały się normalnie. W testach zderzenia czołowego i bocznego samochód poruszał się z zaciągniętym dachem. W teście zderzenia czołowego stwierdzono tylko ryzyko obrażeń kolan kierowcy i pasażera w razie uderzenia o twarde elementy w kabinie pasażerskiej. Do tego doszło ryzyko urazów podstopia kierowcy wskutek pęknięcia spawu w podłodze.

W czasie zderzenia bocznego głowa kierowcy uderzyła o ramę dachu - dla kierowców wyższych niż manekin mogło do spowodować urazy głowy. Samochód nie ma bocznych poduszek powietrznych, ale mimo to dzięki specjalnej konstrukcji zapewnia dobrą ochronę przy bocznych zderzeniach. W odróżnieniu od najnowszych pojazdów Hondy S2000 nie jest jednak zbyt "przyjazny" dla pieszych w razie najechania na nich.

Honda S2000 trafiła do sprzedaży w 1999 r. Testowano wersję model roku 2002 wyposażoną seryjnie w przednie poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.