Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Wynik testu zderzeniowego: ****

Wynik testu zderzenia z pieszym: *

Zderzenie czołowe: 63 proc. pkt.

Zderzenie boczne: 89 proc.

Ogółem: 76 proc.

Zdaniem EuroNCAP jak na pojazd skonstruowany niedawno ten pierwszy "mały" model Jaguara rozczarował nieco wynikami w teście. Ma jednak odporne nadwozie i po zderzeniu czołowym wszystkie drzwi otwierały się normalnie. W czasie testu zderzenia czołowego głowa kierowcy zsunęła się z poduszki powietrznej, a pedał sprzęgła przesunął nieco za bardzo do wnętrza pojazdu, ku nogom kierowcy, tworząc pewne zagrożenie. Kolana kierowcy i pasażera były narażone na urazy z powodu uderzeń o twarde miejsca na desce rozdzielczej. W czasie testu zderzenia bocznego pomimo otwarcia bocznej poduszki powietrznej kierowcy zagrażały urazy klatki piersiowej. Skutecznie działała natomiast boczna poduszka powietrzna chroniąca głowę.

Jaguar X-Type jest sprzedawany od maja 2001 r. Testowano wersję T-Type 2,0, model roku 2002, wyposażony seryjnie w dwie poduszki przednie i boczne oraz specjalne poduszki powietrzne (kurtyny) chroniące głowy w razie zderzeń bocznych, a także w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia przy przednich fotelach.

Copyright © Agora SA