Wynik testu zderzeniowego: ****
Wynik testu zderzenia z pieszym: *
Zderzenie czołowe: 75 proc. pkt.
zderzenie boczne: 89 proc.
ogółem: 82 proc.
Po pierwszym teście zderzenia czołowego tej najnowszej wersji modelu Polo Volkswagen poprawił zabezpieczenie dolnej części nóg. W niniejszej prezentacji przedstawione są wyniki testu poprawionej przez producenta wersji auta.
Nadwozie auta przeszło bardzo dobrze test zderzenia czołowego z niewielkimi deformacjami i dobrze zniosło zderzenie boczne. Podobnie jak w corsie obciążenie klatki piersiowej wskutek uderzenia o poduszkę powietrzną jest w przypadku pasażera mniejsze niż w przypadku kierowcy. Modyfikacje po pierwszym teście zmniejszyło ryzyko urazów dolnych części nóg kierowcy. Mimo prób konstruktora nie udało się jednak spełnić wymogów EuroNCAP, jeśli chodzi o odpowiednią ochronę kolan kierowcy i pasażera.
W teście zderzenia bocznego pojazd dostał maksimum punktów dla pojazdu bez poduszki powietrznej chroniącej głowę w czasie bocznego zderzenia. VW opłacił dodatkowy test polo wyposażonego w takie urządzenia. Auto przeszło ten test. Jednak jego wyników nie uwzględniono w prezentacji, gdyż poduszka ta nie stanowi standardowego wyposażenia VW Polo w państwach UE.
Najnowsza wersja VW Polo trafiła na rynek w listopadzie 2001 r. Testowano odmianę 1,2, auto pięciodrzwiowe, model roku 2002, wyposażony seryjnie w dwie poduszki powietrzne z przodu i z boków oraz w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia przy przednich fotelach.