Wynik testu zderzeniowego: ****
Wynik testu zderzenia z pieszym: *
Zderzenie czołowe: 75 proc. pkt.
Zderzenie boczne: 100 proc.
Ogółem: 88 proc.
Range Rover ma wyjątkowo odporne nadwozie chroniące pasażerów w razie ciężkich wypadków. Po zderzeniu dało się otworzyć wszystkie drzwi.
W czasie testu zderzenia czołowego stwierdzono jednak, że w kabinie są twarde elementy, które w razie uderzenia o nie mogą spowodować urazy kolan kierowcy i pasażera. Klatka piersiowa kierowcy była poddana dużym obciążeniom, które w razie prawdziwego wypadku mogłyby doprowadzić do urazów.
W teście zderzenia bocznego obciążenia działające na ciała pasażerów należały do najniższych zanotowanych dotąd w badaniach EuroNCAP.
Najnowsza wersja Range Rovera jest sprzedawana w Europie od lutego 2002 r. Testowano wersję pięciodrzwiową, model roku 2002, wyposażony seryjnie w dwie przednie i boczne poduszki powietrzne, poduszki powietrzne chroniące głowy (w kształcie rur) oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia przy przednich fotelach.