Karoseria A6 nadal wygląda nowocześnie, skupiono się więc jedynie na kosmetycznych szczegółach. Nowe A6 rozpoznamy po chromowanym dolnym wlocie powietrza, do tej pory stosowanym wyłącznie w modelu 8-cylindrowym, i przezroczystych kloszach przednich reflektorów. Nareszcie zamontowano pełnowymiarowe prawe lusterko, a rury wydechowe uprzednio schowane pod tylny zderzak teraz wystają na zewnątrz.
Również wnętrze niewiele się zmieniło. Oprócz wskaźników w aluminiowych obwódkach, koła kierownicy o zmienionym kształcie, nowe są zestawy audio - inna stylizacja i poprawiona funkcjonalność. Reszta znana: dużo miejsca, superwykończenie i idealna ergonomia wnętrza.
Trochę więcej zmieniło się pod maską. Niemal wszystkie silniki zmodernizowano. Nowym podstawowym motorem jest znana z A4 2-litrowa 4-cylindrowa jednostka o mocy 130 KM (96 kW), która zastąpi zdecydowanie zbyt słabą wersję 1,8-litrową. Od mniejszego brata A6 otrzyma również 3-litrową "szóstkę" (220 KM N 163 kW), która dostępna jest z napędem na przednią oś i jako quattro. Dla fanów diesli przygotowano 1,9 TDI z pompowtryskiwaczami o mocy 130 KM i 2,5-litrowy V6 TDI oferowany w dwóch wersjach różniących się mocą N 155 KM (115 kW) i 180 KM (133 kW). Modele 2,7T i 2,4 V6 mają więcej koni mechanicznych, odpowiednio 250 (wcześniej 230 KM) i 170 (165 KM).
Na liście opcji pojawiła się automatyczna skrzynia biegów Multitronic. Oferowana jest ze wszystkimi jednostkami napędowymi poza 2,7T i modelem 4,2 quattro. Wrażenia z jazdy bezstopniowym Multitronikiem są nadal pozytywne. Biegi mogą być również zmieniane ręcznie (sześć przełożeń dźwignią) lub z koła kierownicy.
Audi A6 po "faceliftingu" jest jeszcze cichsze (więcej wygłuszenia, grubsze szyby) i bardziej komfortowe (zmiany zawieszenia). Bogata paleta wersji silnikowych i możliwość zamówienia napędu na 4 koła oraz bardzo dobra jakość czynią z limuzyny z Ingolstadt atrakcyjną ofertę. Niedługo do palety dołączy "RS 6" - prawdziwy postrach autostrad - 440 KM (326 kW), ok. 600 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie do "setki" w 4,7 s.
Niestety, w Polsce "nowe" Audi A6 będzie dostępne dopiero na początku przyszłego roku.