AUDI A6 3.0 QUATTRO

Audi A6 poddano "faceliftingowi". Jednak, żeby odróżnić nowy model od poprzedniego, trzeba się dwa razy przyjrzeć.

AUDI A6 3.0 QUATTRO

Audi A6 poddano "faceliftingowi". Jednak, żeby odróżnić nowy model od poprzedniego, trzeba się dwa razy przyjrzeć.

Karoseria A6 nadal wygląda nowocześnie, skupiono się więc jedynie na kosmetycznych szczegółach. Nowe A6 rozpoznamy po chromowanym dolnym wlocie powietrza, do tej pory stosowanym wyłącznie w modelu 8-cylindrowym, i przezroczystych kloszach przednich reflektorów. Nareszcie zamontowano pełnowymiarowe prawe lusterko, a rury wydechowe uprzednio schowane pod tylny zderzak teraz wystają na zewnątrz.

Również wnętrze niewiele się zmieniło. Oprócz wskaźników w aluminiowych obwódkach, koła kierownicy o zmienionym kształcie, nowe są zestawy audio - inna stylizacja i poprawiona funkcjonalność. Reszta znana: dużo miejsca, superwykończenie i idealna ergonomia wnętrza.

Trochę więcej zmieniło się pod maską. Niemal wszystkie silniki zmodernizowano. Nowym podstawowym motorem jest znana z A4 2-litrowa 4-cylindrowa jednostka o mocy 130 KM (96 kW), która zastąpi zdecydowanie zbyt słabą wersję 1,8-litrową. Od mniejszego brata A6 otrzyma również 3-litrową "szóstkę" (220 KM N 163 kW), która dostępna jest z napędem na przednią oś i jako quattro. Dla fanów diesli przygotowano 1,9 TDI z pompowtryskiwaczami o mocy 130 KM i 2,5-litrowy V6 TDI oferowany w dwóch wersjach różniących się mocą N 155 KM (115 kW) i 180 KM (133 kW). Modele 2,7T i 2,4 V6 mają więcej koni mechanicznych, odpowiednio 250 (wcześniej 230 KM) i 170 (165 KM).

Na liście opcji pojawiła się automatyczna skrzynia biegów Multitronic. Oferowana jest ze wszystkimi jednostkami napędowymi poza 2,7T i modelem 4,2 quattro. Wrażenia z jazdy bezstopniowym Multitronikiem są nadal pozytywne. Biegi mogą być również zmieniane ręcznie (sześć przełożeń dźwignią) lub z koła kierownicy.

Audi A6 po "faceliftingu" jest jeszcze cichsze (więcej wygłuszenia, grubsze szyby) i bardziej komfortowe (zmiany zawieszenia). Bogata paleta wersji silnikowych i możliwość zamówienia napędu na 4 koła oraz bardzo dobra jakość czynią z limuzyny z Ingolstadt atrakcyjną ofertę. Niedługo do palety dołączy "RS 6" - prawdziwy postrach autostrad - 440 KM (326 kW), ok. 600 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie do "setki" w 4,7 s.

Niestety, w Polsce "nowe" Audi A6 będzie dostępne dopiero na początku przyszłego roku.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.