FIAT MULTIPLA JTD 105 ELX

To nic, że Multipla konkursu piękności nigdy nie wygra. Ten kontrowersyjnie wyglądający Fiat jest jednym z najbardziej dojrzałych minivanów.


Jedni się śmieją, drudzy kiwają głowami, ale prawie każdy zainteresuje się Fiatem Multiplą. Rzeczywiście auto wygląda niecodziennie. Uważam jednak, że brzydkie nie jest, co najwyżej inne, a przez to dość ciekawe.

Mimo wymiarów Volkswagena Golfa Fiat okazuje się w środku bardzo obszerny i... równie dziwacznie wystylizowany. Wszystkie wskaźniki na desce rozdzielczej wbudowano centralnie. Do wykończenia wnętrza użyto naprawdę dużo plastiku. Ważniejsze jednak od naszych wizualnych odczuć są wartości użytkowe Multipli. A tych jej nie brakuje. Trzy fotele z przodu i trzy z tyłu zapewniają wygodną jazdę nawet dużej rodzinie. Kabina jest szeroka i wysoka, a duże przeszklone powierzchnie optycznie powiększają wnętrze. Do centralnie umieszczonego prędkościomierza łatwo się przyzwyczaić. Po bliższym poznaniu deska rozdzielcza okazuje się funkcjonalna. Środek ma mnóstwo przydatnych półek i schowków: na desce, w drzwiach, podsufitce... Środkowe fotele obu rzędów po złożeniu zmieniają się w praktyczny stolik.

Jeśli opis wnętrza jeszcze was do Multipli nie przekonał, to może uczynią to właściwości jezdne. Sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy plus szeroka karoseria i duży rozstaw kół dają Multipli prawie sportowy talent. To chyba najlepiej prowadzący się minivan. 105-konny turbodiesel z układem wtryskowym common rail idealnie pasuje do tego Fiata. Silnik niewiele spala (6-7 l/100 km), ma wystarczające osiągi i cicho pracuje.