FIAT MAREA WEEKEND 155 HLX

Marea w najmocniejszej wersji wydaje się samochodem o niesprecyzowanym przeznaczeniu. Nadwozie kombi świadczyłoby o rodzinnym charakterze tego auta. Pod maską zamontowano 5-cylindrową, 20-zaworową jednostkę napędową o mocy 154 KM. Silnik ten pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 9,2 s i osiągnąć prędkość maksymalną 208 km/h.

FIAT MAREA WEEKEND 155 HLX

Marea w najmocniejszej wersji wydaje się samochodem o niesprecyzowanym przeznaczeniu. Nadwozie kombi świadczyłoby o rodzinnym charakterze tego auta. Pod maską zamontowano 5-cylindrową, 20-zaworową jednostkę napędową o mocy 154 KM. Silnik ten pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 9,2 s i osiągnąć prędkość maksymalną 208 km/h.

Teoretycznie mocny silnik w rodzinnym aucie ma sens, łatwość rozpędzania się to bezstresowe wyprzedzanie, duża prędkość maksymalna też się przydaje, szczególnie jeśli często wyjeżdżamy za granicę. Auto rodzinne powinno mało palić i być ciche (komfortowe). Niestety, Marea z najmocniejszym silnikiem nie jest autem ani oszczędnym, ani cichym. Te dwie cechy bardziej wskazywałyby na sportowy charakter samochodu.

Mocna, 5-cylindrowa jednostka napędowa ma charakterystyczne brzmienie, które przy niskich obrotach okazuje się nawet przyjemne, jednak przy wyższych, staje się męczące. To duża wada, ten silnik nie jest wzorem elastyczności i przy wyprzedzaniu należy go "wkręcać" na wyższe obroty. Również jazda z większą prędkością staje się uciążliwa na dłuższą metę. Podczas testu Marea spaliła średnio 11,8 l na 100 km.

Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, zapewnia też dobre prowadzenie nawet przy większych prędkościach. Czteroosobowa rodzina zapakuje swoje bagaże do 500-litrowego bagażnika bez większych kłopotów, dwuczęściowa tylna klapa znacznie ułatwia pakowanie większych przedmiotów.

Pod oznaczeniem HLX kryje się bogate wyposażenie seryjne. Zderzaki, lusterka w kolorze nadwozia, halogeny przeciwmgłowe, aluminiowe felgi to zewnętrzne elementy, które wyróżniają tę wersję. Wewnątrz - są białe tarcze wskaźników oraz obszyte skórą koło kierownicy i gałka zmiany biegów. Automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz ze sterowaniem w kole kierownicy, elektryczne sterowanie szyb i ustawianie lusterek zewnętrznych, centralny zamek, elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy, wspomaganie układu kierowniczego również znajdują się w wyposażeniu wersji HLX. O bezpieczeństwo podróżnych dbają cztery poduszki powietrzne i ABS. Takie wyposażenie znajduje się w wersji podstawowej Marei Weekend 155 HLX. Auto to nie jest dostępne z tańszym wyposażeniem.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.