Hyundai Atos

HYUNDAI ATOS

Ocena ochrony przy zderzeniach czołowych i bocznych ***

Ocena skutków zderzenia z pieszym **

Test zderzenia czołowego - 25 proc. punktów;

Test zderzenia bocznego - 88 proc. punktów;

Ogółem - 56 proc. punktów.

Testowane auto było wyposażone w poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Zderzenie czołowe nie wypadło najlepiej: kierownica przemieściła się, głowa kierowcy zsunęła się z poduszki powietrznej. Pedały odczepiły się i wtargnęły do wnętrza samochodu, grożąc obrażeniami stóp. Pierś kierowcy poddana została bardzo dużym obciążeniom. Dużo lepiej koreańskie auto wypadło w zderzeniu bocznym, choć głowa kierowcy uderzyła o słupek. Wykryto także obrażenia klatki piersiowej kierowcy.

Źródło: EuroNCAP

Copyright © Agora SA