Rakiety startują - BMW X5 M i X6 M

Po miesiącach spekulacji już wiemy jak będą wyglądać muskularne BMW X5 i X6 ze znaczkiem M. Oczywiście tak samo, jak "zwykłe" wersje, ale mając 555 koni pod maską nie muszą epatować wyścigowym wyglądem. Osiągi mówią same za siebie

Obydwa modele napędza nowy silnik V8 o pojemności 4 395 cm3 i mocy 555 KM osiąganej przy 6 000 obr./min. Jednostka M TwinPower Turbo została wyposażona w najnowocześniejsze technologie łącznie z układem Twin Scroll Twin Turbo. Uwaga - to pierwsze BMW serii M z turbosprężarką. Do tej pory Niemcy na wszelkie sugestie o wprowadzeniu turbo do serii M wyniośle prychali i mówili, że nie tego oczekują klienci. Że "wolnossaki" lepiej ciągną z dołu i mają lepszą kulturę pracy. Wszystko racja, ale w przypadku tak dużych aut sięgnęli w końcu po turbiny. Dzięki nim X5 i X6 M mają wystarczająco duży moment obrotowy a układ dwóch sprężarek zapewnia dobry "ciąg" już od niskich obrotów.

Moc przekazywana jest na wszystkie koła przez system xDrive, który został zestrojony z uwzględnieniem sportowej natury modeli X5 M i X6 M. Również standardowy układ Dynamic Performance Control uwzględnia wyczynową charakterystykę jednostki napędowej. O odpowiednie właściwości jezdne, godne wersji M, dba system Adaptive Drive oraz nowoopracowane wspomaganie układu kierowniczego Servotronic.

Połączenie dużej mocy silnika z licznymi układami sterującymi pracą poszczególnych podzespołów przekłada się na doskonałe osiągi sportowych modeli. BMW X5 M i X6 M przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i odznaczają się znakomitą elastycznością na każdym biegu ze względu na wysoki moment obrotowy 680 Nm osiągany w zakresie od 1 500 do 5 650 obr./min. Prędkość maksymalna została tradycyjnie ograniczona do 250 km/h. Istnieje jednak możliwość zdjęcia elektronicznego "kagańca" po zakupieniu dodatkowego pakietu.

W skład tego pakietu wchodzi przede wszystkim specjalne szkolenie na torze. Przejście dokształtu uprawni właściciela do podniesienia prędkości maksymalnej do 275 km/h.

Średnie spalanie X5 i X6 ma nie przekraczać 14 litrów na 100 km. Cóż - testowane przez nas BMW X6 bez literki M konsumowało o wiele, wiele więcej benzyny...

Ceny modeli na Polskę nie zostały jeszcze podane - w Niemczech X6 M będzie kosztował od 108 500 euro.

 

Zdjęcia obu modeli znajdziesz w galeriach: BMW X5 M i BMW X6 M .

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.