Megane RS już w Genewie

Francuski producent zaprezentował najdrapieżniejszą wersję swojego kompaktu. Czy będzie godnym przeciwnikiem Forda Focusa ST oraz VW Golfa GTI?
RS-ka to napompowane 3-drzwiowe Megane. Pikanterii dodają jej masywne zderzaki z wbudowanymi światłami diodowymi LED, rozbudowane progi, nadkola oraz zastosowany dyfuzor. Konstrukcja auta spoczęła na pięknych 18-calowych kołach mocowanych centralną nakrętką

We wnętrzu znalazło się wszystko, czego można oczekiwać od tego typu auta, m.in. kubełkowe fotele oraz aluminiowe pedały i gałka zmiany biegów. Konstruktorzy zastosowali także analogowy wyświetlacz, który pokazuje najistotniejsze dla kierowcy informacje np. aktualny bieg.

Pod maską pracuje nowa generacja, znanego m.in. z Megane R26, doładowanego silnika o pojemności dwóch litrów. Dzięki zabiegom inżynierów uzyskano imponującą moc 250 KM (+ 20 KM) oraz 340 Nm momentu obrotowego (+ 40Nm). Producent nie zdradził jak na razie osiągów auta. Wiemy jedynie, że moc przekazywana będzie na koła przednie za pomocą 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.

Modyfikacje nie ominęły również zawieszenia, które dostępne będzie w dwóch specyfikacjach - Sport i Cup. Druga, ekstremalna opcja umożliwia blokadę mechanizmu różnicowego oraz całkowite wyłączenia systemu ESP. Za bezpieczeństwo odpowiadają hamulce włoskiej firmy Brembo.

Czekamy na pierwsze testy, jednak już dziś można powiedzieć, że konkurencja w tej grupie będzie ostra.