Bugatti Veyron za słabe?

Jeśli nie jesteście zadowoleni z osiągów Veyrona, będziecie mogli kupić sobie specjalną wersję Centenaire. I rozpędzi się nie do marnych 407 km/h a niemal 440! Równie astronomiczna co osiągi, będzie pewnie cena, ale Bugatti o popyt nie musi się martwić.
440 kilometrów na godzinę to prędkość w jaką celuje Bugatti. Nie wiadomo, czy auto będzie w stanie ją osiągnąć, czy wskazówka prędkościomierza zatrzyma się gdzieś 420 km/h. Nie wiemy też, czy będzie miało 1400 koni, czy 1350 - oficjalne informacje są skąpe.

Co wiadomo na pewno? Z okazji stulecia marki Bugatti, koncern Volkswagena zamierza zaprezentować na nadchodzącym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie specjalną, jubileuszową wersję Veyrona o nazwie Centenaire. To po francusku - "setna rocznica". Zmiany przede wszystkim obejmą silnik auta, którego moc przypuszczalnie zostanie zwiększona do 1350 - 1400 koni, co pozwoli skrócić czas "sprintu" do 100 km/h do wartości ok. 2,3 sekundy. Tak - mniej więcej tyle, ile zajmuje napisanie tego na klawiaturze mojego komputera... Prędkość maksymalna Veyrona Centenaire sięgnie 420-440 km/h. To niesamowity wyczyn inżynierów.

W tym roku przypada 100-lecie istnienia marki Bugatti, założonej w 1909 roku przez 28-letniego wtedy, włoskiego projektanta i konstruktora samochodów, Ettore Bugatti. Jej siedziba znajduje się w Molsheim we Francji.

Obecnym właścicielem marki jest koncern Volkswagena, który w 1998 roku wykupił prawa do produkcji samochodów pod marką Bugatti i wskrzesił słynną firmę. W 2005 roku pojawił się Veyron - nazwany na cześć kierowcy wyścigowego Pierre'a Veyrona, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1939, ścigając się dla firmy Bugatti. Jego silnik - ośmiolitrowa jednostka W18, wspomagana przez cztery turbosprężarki i 10 chłodnic - generuje moc 1001 KM oraz moment obrotowy o wartości 1250 Nm. To wystarcza by pierwsza "setka" pojawiła się na liczniku po 2,5 sekundy, druga po 7,3 sekundy a trzecia po 16,7 sekundy.