Cadillac Converj uratowany?

General Motors prawdopodobnie wprowadzi model Converj do produkcji. Pierwszym problemem, jaki stał przed firmą, były pieniądze. Szefowie GM chyba przekonali swoich księgowych, bo zamiast martwić się o kwestie finansowe, pytają "Ile ma mieć drzwi? Dwoje czy czworo?"
Chevrolet (tak jak Cadillac należący do GM) na zaprojektowanie i wdrożenie do produkcji hybrydowego modelu Volt wydał do tej pory 758 milionów dolarów. Cadillac od razu wziął się za cięcie kosztów i czasu i na bazie Volta stworzył własny model - Converj. Jego koncepcyjna wersja została pokazana w Detroit i była jedną z największych sensacji tego salonu.

Converj został zaprojektowany w Birmingham przez Simona Coxa w rekordowym czasie - Brytyjczykowi zajęło to zaledwie pół roku i był pomyślany jako auto, które ma wejść do produkcji. Znaczny odsetek jego części może być wykorzystany przy produkcji innych, nowych modeli a wiele elementów nadaje się do recyklingu, potęgując jego ekologiczny charakter. We wnętrzu użyto na przykład wełny i jedwabiu.

Według Boba Lutza, wiceszefa GM, Chevy Volt pokazał, że jest autem prorozwojowym, gdyż na jego bazie można tworzyć nowe modele - takie jak Converj, odbiegające od pierwowzoru zarówno funkcjami, jak i wielkością. Nowy Cadillac zrywa z tradycją marki i jest zgrabnym, niedużym, dwudrzwiowym (na razie) coupe. Jest też doskonałym przykładem na to, że oszczędność paliwa nie musi wyglądać nudnie. Efektowny szklany dach służy jako bateria słoneczna i pomaga zasilać systemy pokładowe.

System Voltec, który pozwoli ekoCadillacowi pokonać ponad 60 km na samych bateriach. Elektryczny układ napędowy będzie wspomagany silnikiem spalinowym. Łącznie zapewni to moc ponad 160 koni, moment obrotowy rzędu 370 Nm i prędkość maksymalną przekraczającą 160 km/h.

Pozostaje więc kwestia liczby drzwi - dwoje, czy czworo? Dwoje wygląda świetnie, ale i dodatkowa para nie zepsuje wyglądu Converja. Efektowne coupe z hybrydowym napędem może odnieść rynkowy sukces. Volt, na którym bazuje, ma kosztować około 40 tysięcy $. Cadillac, jako marka bardziej luksusowa, powinien być nieco droższy. Tylko od tej ceny zależy, czy Converj pomoże GM, czy pociągnie koncern w dół...