Nowe Porsche 911 GT3

Porsche pokaże w Genewie nową odsłonę jednej z najbardziej kultowych wersji modelu 911 - GT3. Ma mieć więcej mocy, momentu obrotowego i jeszcze lepiej się prowadzić. Nowy model trafi do sprzedaży już w maju.
Inżynierowie Porsche postawili na wydajność i dynamikę jazdy. Pojemność silnika zwiększyli do 3,8 litra (o 200 cm3). W efekcie uzyskali wzrost mocy o 20 KM - teraz GT3 ma ich łącznie 435 KM. Udało im się także lepiej rozłożyć moment obrotowy. Auto rozpędza się do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,1 sek. a wskazówka prędkościomierza kończy pracę na wartości 312 km/h.

Kierowca nowego GT3, będzie miał pełną kontrolę nad elektroniką kontrolującą stabilność pojazdu. Auto wyposażone będzie w sportowy wariant Porsche Stability Management. System ten będzie umożliwiał całkowite wyłączenie dwóch strażników - Stability Control i Traction Control. Dla kierowców lubiących ostrą jazdę najważniejsze w Porsche jest to, że przycisk OFF definitywnie wyłącza systemy kontroli trakcji. W wielu innych samochodach elektroniczni strażnicy pozostają w uśpieniu, by zareagować w krytycznej sytuacji, bądź takiej, która według nich wygląda na krytyczną.

Specjalny pakiet aerodynamiczny, przygotowany przez inżynierów Porsche dla tego modelu, zagwarantował zmniejszenie oporów powietrza oraz lepszą stabilność i pewność w prowadzeniu. Wpłynęło to również na bardziej rasowy i agresywny wygląd całej linii samochodu.

Aktywne zawieszenie nowego modelu Porsche, również nabrało nowego charakteru. Pozwala ono na dostosowanie trybu tłumienia nierówności do wymagań kierowcy oraz aktualnej sytuacji na drodze. Jesienią planowane jest wprowadzenie do nowego GT3 innowacyjnego systemu Porsche Active Drivetrain Mount, za pomocą którego kierowca jeszcze precyzyjniej będzie mógł dostosować parametry samochodu do własnych wymagań.

Większa dynamika oraz moc maksymalna, usiała pójść w parze z dopracowaniem hamulców. Tarcze hamulcowe zyskały na wielkości a cały system, dzięki zastosowaniu aluminium został znacznie odciążony. GT3 będzie również dostępne z hamulcami ceramicznymi, specjalnie przygotowanymi dla tego modelu.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem w nowym GT3 będzie opcjonalny system regulacji wysokości zawieszenia. Za pomocą jednego przycisku, kierowca będzie mógł zmienić zakres wysokości przedniego zawieszenia od 3 mm do 1,2 cm.

Na koniec bardziej pesymistyczna informacja. Według wstępnych szacunków, podstawowa wersja Porsche 911 GT3 w Europie będzie kosztowała blisko 100 tys. euro.