Model napędzany będzie unowocześnioną odsłoną elektrycznego systemu - Voltec. Według wstępnych informacji, różnice zewnętrzne pomiędzy dwoma hybrydowymi modelami grupy GM mają być iluzoryczne.
Ampera zostanie wyposażona w nowy wlot powietrza oraz zderzak przedni. Podobnie jak
Chevrolet Volt, Ampera będzie
autem czterodrzwiowym, przeznaczonym dla pięciu pasażerów. Zmiany czekają nas natomiast w zakresie napędu. Zastosowanie nowoczesnych technologii pozwoli nowemu modelowi na przejechanie do 60 km przy wykorzystaniu jedynie litowo - jonowych akumulatorów zasilanych ze zwykłego gniazdka 230 V.
W przypadku dłuższych przejazdów
samochód będzie wykorzystywał niewielki silnik benzynowy. Ten model zasilania pozwoli na korzystanie z
auta w codziennej eksploatacji. Według badań, blisko 80% niemieckich kierowców przejeżdża dziennie nie więcej niż 50 km.
Alain Visser, Dyrektor ds. Marketingu GM w Europie, zaznaczył:
"Dzięki modelowi Ampera, Opel będzie pierwszym europejskim producentem samochodów gwarantującym kilkaset kilometrów nieprzerwanej jazdy na napędzie elektrycznym".