W USA, auto będzie można kupić nie wcześniej niż na początku 2011 roku. Chęć szybkiego wprowadzenie modelu na rynek związana jest z rosnącym popytem na małe samochody, szczególnie w USA. Jak stwierdza Ulrich Hackenburg, firma ma zamiar wykorzystać tę koniunkturę w najbliższym czasie. Amerykańska wersja Polo ma być produkowana w fabryce w Pueblo w Meksyku, co przynieść ma dla firmy korzyści finansowe oraz logistyczne.
Nowa generacja Polo ma być bardziej podobna do Golfa VI. Auto zyska również na wielkości. Wszystko dla tego, aby skutecznie rywalizować z "napompowanymi" po faceliftingu modelami
Ford Fiesta i Honda
Fit.
Wśród wersji nowego Polo nie zabraknie również usportowionego GTI. Nie znamy jednak szczegółów dotyczących tego modelu oraz planowanej daty wprowadzenia go na rynek. Niemiecki producent zamierza dzięki nowemu modelowi zwiększyć sprzedaż trzykrotnie - do końca dekady ma ona osiągnąć poziom 800 000 sztuk.