Najlepsze silniki?

Kiedy jedni producenci skupiają się na osiągnięciu kosmicznej mocy a inni na najmniejszej emisji CO2 i spalaniu, Ward's AutoWorld po raz 15. nagrodził tych, którzy znaleźli złoty środek. WAW to magazyn organizacji od 80 lat zrzeszającej przemysł motoryzacyjny w USA.
Jak co roku, specjaliści Warda wytypowali 10 najlepszych ich zdaniem silników dostępnych na rynku w Stanach. Do rywalizacji dopuszczają oni auta aktualnie dostępne na rynku, kosztujące nie więcej niż 54 tys $. Bariera cenowa nie dopuszcza do konkurencji arcydzieł sztuki inżynieryjnej, jak silnika Nissana GT-R czy Corvetty ZR1, ale eksperci skupiają się na autach bardziej masowych.

Oto lista najlepszych silników według magazynu Ward:

1. Audi 2.0 l, TFSI turbodoładowany Audi A4
2. BMW 3.0 l, podwójnie turbodoładowany R6 turbo-diesel BMW 335d
3. BMW 3.0 l, podwójnie turbodoładowany R6 BMW 135i
4. Chrysler 5.7 l, Hemi V8 Dodge Challenger R/T i Dodge Ram
5. Ford 2.5 l, R4, hybrydowy Ford Escape Hybrid
6. GM 3.6 l, DI V6 Cadillac CTS
7. Honda 3.5 l, V6 Honda Accord Coupe
8. Hyundai 4.6 l, V8 Hyundai Genesis sedan
9. Toyota 3.5 l V6 Lexus IS350
10. Volkswagen 2.0 l, R4 turbodiesel VW Jetta TDI
Wedłum magazynu, nagrodzone silniki to solidne konstrukcje, z nowatorskimi rozwiązaniami, niekiedy wręcz kroki milowe swoich producentów - jak aluminiowy V8 w Hyundaiu. Trudno jednak nie zauważyć, że dwa najmniejsze mają pojemność dwóch litrów, a największy to potężne Hemi V8 5.7 litra. Czyżby eksperci Warda nie zauważyli kryzysu?