Lexusowa Hybryda

Lexus HS 250 H zadebiutował właśnie na salonie motoryzacyjnym w Detroit. To czwarta hybryda tej marki, najbardziej zaawansowana technologicznie i oszczędna. Jest również przemyślana pod kątem recyclingu - jej wnętrze da się ponownie przetworzyć.
HS 250 H jest pozycjonowany jako model pomiędzy sportowym IS a luksusowym ES. Badania rynkowe Lexusa wykazały, że aż 60% nabywców aut klasy premium kupiłoby hybrydę, gdyby taka była dostępna. Ergo - już niedługo będzie.

Lexus HS 250 H ma pod maską czterocylindrowy silnik VVT-i o pojemności 2,4 litra, wspomagany przez silnik elektryczny. Generują one łączną moc 187 koni mechanicznych. Inżynierowie Lexusa chwalą się, że nowy silnik spala paliwo aż o 30% bardziej efektywnie, niż ich dotychczasowe konstrukcje. Spora w tym zasługa zbliżenia jego pracy do cyklu Atkinsona, czyli zwiększeniu różnic między suwem pracy i suwem sprężania.

Oszczędności sprzyjają też inne patenty - przednia szyba przepuszcza bardzo mało promieniowania podczerwonego, co obniża temperaturę w kabinie i pośrednio pomaga klimatyzacji schłodzić wnętrze. Drogę oświetlają lampy z diodami LED, które potrzebują mniej energii, niż klasyczne żarówki.

Współczynnik oporu aerodynamicznego modelu HS 250 H wynosi 0,27 - to bardzo dobry wynik. Dużo wysiłku poświęcono na to, by przepływ powietrza wokół samochodu był jak najmniej zakłócony i pozbawiony turbulencji.

Luksus, w tym systemy nawigacji i audio zostały przeniesione z modelu RS. Nowością jest HUD, czyli wyświetlanie informacji istotnych dla kierowcy na przedniej szybie. Standardowym wyposażeniem Lexusa HS 250 H będzie też 10 poduszek powietrznych, zagłówki chroniące karki w przypadku uderzenia w tył auta, Vehicle Stability Control (VSC), opcją natomiast Pre-Collision System wspomagany przez Dynamic Radar Cruise Control (czyli system zapobiegania kolizjom i radarowo kontrolowane utrzymywanie odległości od poprzedzającego pojazdu). Kamery pomogą parkować Lexusem, jedna umieszczona jest nawet na grillu i pokazuje to co się dzieje w zakresie 190 stopni z przodu auta.

Model HS 250 H będzie dostępny jesienią w USA. Na razie Lexus nie planuje wprowadzenia tego go do Europy.