Kolejna porcja Mercedesa E

Znowu pojawiają się informacje o planowanej już w Detroit premierze Mercedesa klasy E. Wiadomo już jak będzie wyglądał, wiadomo też co nieco o gamie silników i gabarytach.
Z oficjalnych broszur, które wyciekły do internetu (trudno powiedzieć, czy w sposób przypadkowy, czy celowo) wynika, że nowa E-klasa ma 4.868 mm gługości (+12 mm w stosunku do poprzedniej wersji), 1.854 mm szerokości (+32 mm) i 1.470 mm wysokości (-13 mm), rozstaw osi wynosi 2.874 mm (+20 mm).

Nowa E-klasa ma być napędzana przez zmodernizowane silniki. Do wyboru będzie 5 diesli: nowy czterocylindrowy o pojemności 2,1l o mocach 136, 170 i 204KM oraz trzylitrowy V6 o mocy 231 (BlueEfficiency) bądź 211 koni mechanicznych (Bluetec). Silników benzynowych również będzie pięć - czterocylindrowy 1.8 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 184 lub 204KM, 3,5-litrowe V6 dostarczające moc 272 lub 292 koni, oraz znana 5,5-litrowa jednostka o mocy 388 koni mechanicznych.

Mercedes planuje także powiększyć flotę E-klasy o wersję kombi oraz coupe, a następnie o wersję hybrydową oraz AMG (V8, 6.2, około 550 koni).

Przed latem samochody powinny pojawić się w salonach.