Premiera Panamery przełożona

Jak ważny jest dla Porsche chiński rynek? Tak ważny, że podjęto decyzję o pokazaniu Panamery na targach w Szanghaju w kwietniu, zamiast w marcu w Genewie.
Od długiego czasu zapowiadano, że oficjalna premiera Panamery odbędzie się w Genewie. Producent ze Stuttgartu zdecydował, że przywilej obejrzenia czterodrzwiowego sedana po raz pierwszy otrzymają Chińczycy. Swoją decyzję Porsche tłumaczy wzrostem znaczenia rynków azjatyckich. Trudno się dziwić: w roku obrachunkowym 2007/2008 Porsche sprzedało dwa razy więcej samochodów niż rok wcześniej.

Podczas gdy słupki sprzedaży w Chinach rosną, w Europie jest coraz gorzej. Sprzedaż spada nawet w Niemczech (o 5,4 proc. w stosunku do zeszłego roku). Nie oznacza to, że Porsche ma jakiekolwiek kłopoty: 30 września (koniec roku obrachunkowego) podliczono zyski i okazało się, że firma zarobiła 8,6 miliardów euro... przy obrotach w wysokości 7,5 miliarda. W jaki sposób można zarobić więcej pieniędzy, niż wynosi obrót? Porsche zrobiło genialny interes na akcjach Volkswagena. W październiku producent ze Stuttgartu podwoił ilość posiadanych akcji VW z 35 proc. do 74 proc.

Porsche liczy, że Panamera będzie ogromnym sukcesem na całym świecie. Menedżerowie firmy założyli, że w ciągu roku uda im się sprzedać 20 000 egzemplarzy tego luksusowego supersamochodu.