wyniki testu - ****
test zderzenia z pieszym - ***
Zderzenie czołowe: 63 proc.; zderzenie boczne: 89 proc.; ogółem: 76 proc.
Auto, które ma wiele wspólnych cech konstrukcyjnych z najnowszej wersji modelu Civic, wypadło w próbach bardzo dobrze. Wyróżnia się w testach zderzenia z pieszym - drugiego tak bezpiecznego dla pieszych samochodu nie znaleziono dotąd w badaniach EuroNCAP.
W teście zderzenia czołowego stwierdzono, że model Stream ma bardzo mocne nadwozie doskonale chroniące pasażerów. Z drugiej strony tego typu konstrukcja ma to do siebie, że siły kolizji są w dużej mierze przenoszone na klatki piersiowe pasażerów podlegające z tego powodu dużym obciążeniom. Zastrzeżenia EuroNCAP wzbudziły twarde elementy deski rozdzielczej - uderzenie w nie grozi urazami.
W teście zderzenia bocznego punkty odjęto z powodu braku seryjnie montowanych, chroniących głowę poduszek powietrznych kurtyn.
W Europie Zachodniej Honda Stream jest sprzedawany od marca 2001. Testowany model był w UE seryjnie wyposażony w dwie przednie poduszki powietrzne i boczne poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania między osie (EBD) i urządzeniem wspomagającym hamownie w razie potrzeby nagłego zatrzymania pojazdu.