test zderzeniowy - ****
test zderzenia z pieszym - **
Zderzenie czołowe: 56 proc.; zderzenie boczne: 100 proc.; ogółem: 79 proc.
Testowano nową odmianę modelu Mondeo. EuroNCAP zgodziło się ponowić test modelu z ulepszonym systemem ochrony pasażerów. Mimo to auto Forda nie poprawiło znacząco wyników. Producent zapowiada wprowadzenie dalszych ulepszeń.
W czasie testu zderzenia czołowego głowa kierowcy uderzyła o koło kierownicy, co mogłoby spowodować silne obrażenia. Twarde miejsca pod kierownicą mogły z kolei doprowadzić do urazów górnych części nóg. W teście zderzenia bocznego auto zebrało natomiast wszystkie punkty, żaden z elementów ochronnej konstrukcji nie budził zastrzeżeń.
Testowano Forda Mondeo II, model roku 2001. Samochód ten sprzedawany jest w Europie Zachodniej od listopada 2000 r. Seryjne wyposażenie obejmuje przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki, chroniące głowy boczne poduszki kurtyny, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, aktywne zagłówki oraz ABS.