Alteą w teren

Jej wersja Freetrack to pierwszy SUV Seata. Auto stoi na 17-calowych obręczach, ma o 4 cm większy prześwit niż Altea XL i mnóstwo plastikowych nakładek na zderzakach i progach. Wyposażono go również - w nieodzowny dla auta z terenowymi aspiracjami - napęd 4x4.
Pod maską albo 200-konna benzynówka (7,5 do setki, maksymalnie 214 km/h, średnie spalanie 9,4 litra), albo 170-konny turbodiesel (8,7 do setki, maksymalnie 204 km/h, średnie spalanie 6,8 litra ON).

Moc trafia na przednie lub - w razie potrzeby - cztery koła za pomocą sprzęgła Haldex. Silniki skojarzono z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub automatyczną DSG.

Wnętrze jest wykończone w dwóch kolorach, bagażnik "połknie" nawet 1600 litrów, a przesuwana tylna kanapa ułatwi aranżację wnętrza.

W opcji multimedialne wyposażenie pozwalające m.in. oglądać filmy DVD na 7-calowym monitorze. Seat ogłosił także, że za dwa lata na rynku pojawią się nowe modele segmentu D - klasyczny, czterodrzwiowy sedan i pojemne kombi. To dobra wiadomość dla tych, którym kontrowersyjne Toledo nie przypadło do gustu.