Z myszką na salony (1)

Strona internetowa powinna być źródłem wyczerpujących informacji o wybranym aucie. Jak to wygląda w polskim wydaniu? Przedstawiamy pierwszą część WYSOKOOBROTOWEGO rankingu stron www firm samochodowych.

Bogata oferta, wystawny salon, kompetentny personel. A mimo to sprzedaż kuleje. Co jest nie tak? Najpewniej strona internetowa. To, czego nie ma w internecie, dla wielu klientów po prostu nie istnieje. Coraz więcej przedsiębiorców dochodzi do wniosku, że zamiast inwestować w chromy i marmury, warto pochylić się nad stroną WWW. Dziś to najszybszy sposób na poznanie oferty, dokonanie wyboru, porównanie cen. Również w przypadku aut. By wybrać konkretny model, nie trzeba teraz odwiedzać salonu - wystarczy zasiąść przed komputerem i wstukać adres internetowy. Z badań J.D. Power wynika, że czyni tak aż 54 proc. klientów. Okazuje się jednak, że strona stronie nierówna - różnią się zawartością, grafiką i funkcjonalnością. Które wyróżniają się na plus, a które pozostawiają niedosyt? By to ocenić, wzięliśmy pod uwagę kilka podstawowych parametrów. Zaczęliśmy od dostępności. Wpisanie w okienku przeglądarki domniemanej nazwy strony według najbardziej oczywistego szablonu www.marka.pl zawiodło w przypadku FSO, Lexusa, Mini i Opla. Dużo bardziej niezawodne okazało się wstukanie nazwy w okienko wyszukiwarki. W ten sposób od razu docieraliśmy do szukanej strony. Dostęp do żądanych informacji mierzyliśmy liczbą niezbędnych kliknięć. W danych technicznych oprócz - rzecz jasna - mocy i momentu obrotowego wybranej wersji silnikowej interesowały nas: prędkość maksymalna, przyspieszenie 0-100 km/h, pojemność zbiornika paliwa, zużycie paliwa, pojemność bagażnika i ładowność. W galerii zdjęć ocenialiśmy przede wszystkim jakość fotografii i możliwość dokładnego obejrzenia auta (nadwozie, wnętrze, tapicerka, deska rozdzielcza, bagażnik, silniki, podwozie), także w animacjach 2D lub 3D. W każdej kategorii przyznawaliśmy od 1 do 3 plusów . Dodajmy, że korzystaliśmy przy tym z popularnego łącza Neostrada 512 oraz najpopularniejszych przeglądarek (Explorer, Firefox) i wyszukiwarek (Google, Yahoo). Poniżej rezultaty pierwszych 22 stron. Za tydzień przedstawimy wyniki kolejnych 14.

Copyright © Agora SA