ocena ochrony przed skutkami zderzeń: ****
ocena testu kolizji z pieszym: **
Zderzenie czołowe: 88 proc. punktów; zderzenie boczne: 89 proc. punktów; ogółem: 88 proc. punktów
Gdyby standardowym wyposażeniem tego auta na wszystkich rynkach Unii Europejskiej były poduszki powietrzne-kurtyny, prawdopodobnie zyskałoby ono pięć gwiazdek - jak Renault Laguna II. Tak wysoko eksperci EuroNCAP ocenili ochronę pasażerów przed skutkami zderzeń w tym pierwszym i ostatnim całkowicie własnej konstrukcji samochodzie brytyjskiego Rovera, które powstało w czasach jego związków z BMW (brytyjską markę niemiecki koncern porzucił przed rokiem).
W teście zderzenia czołowego kabina auta była stabilna, po zderzeniu drzwi od strony kierowcy otworzyły się bez kłopotów. Stwierdzono tylko dość duże obciążenie klatki piersiowej kierowcy - co jest charakterystyczne dla aut o dużej sztywności nadwozia.
Testowano wersję 1,8, model roku 2000/2001, z dwiema przednimi poduszkami powietrznymi, dwiema bocznymi oraz pasami bezpieczeństwa z napinaczami.