VW Passat

VW Passat

ocena ochrony przed skutkami zderzeń: ****

ocena testu kolizji z pieszym: **

Zderzenie czołowe: 75 proc. punktów; zderzenie boczne: 89 proc. punktów; ogółem: 82 proc. punktów

W teście zderzenia czołowego kabina okazała się bardzo stabilna. Jednak głowa kierowcy stoczyła się z poduszki powietrznej, a co gorsza, uderzyła o ramę drzwi; ponadto kolana kierowcy uderzyły o twarde powierzchnie deski rozdzielczej, co mogło spowodać obrażenia. W przypadku testu zderzenia bocznego eksperci EuroNCAP skrytykowali fakt, że poduszki powietrzne-kurtyny są zakładane za dopłatą: "To wstyd, że to urządzenie nie jest standardem". Równie krytycznie oceniono żądanie dopłaty za montaż na środkowym fotelu z tyłu trzypunktowego pasa bezpieczeństwa (seryjnie zakłada się pas biodrowy).

Testowano wersję 1,9 TDi, model roku 2001, z dwiema przednimi i dwiema bocznymi poduszkami powietrznymi oraz przednimi pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia.

Copyright © Agora SA