Ford Focus 2.0 Ghia

Poprzedni czterodrzwiowy Focus nie dorównywał pod względem popularności hatchbackowi. Druga generacja auta ma duże szanse, by to zmienić.
To, z czego słyną Fordy - czyli dobre zawieszenie (przód: kolumny MacPhersona, tył: niezależne, wielowahaczowe) - nie zawiodło także w Focusie II. Auto doskonale trzyma się drogi, a jednocześnie skutecznie tłumi nierówności. Efekt ten można określić twardym komfortem, czyli kompromisem pomiędzy wyczuciem drogi przez kierowcę i wygodą podczas jazdy. Być może właśnie stąd bierze się popularność Focusa. Firma potrafi zadowolić zarówno tych, którzy lubią dynamiczną jazdę, jak i tych, dla których najważniejszy jest komfort.

Największym mankamentem Focusa II jest zła praca skrzyni biegów. Przy zmianie z dwójki na trójkę trzeba się mocno pilnować, by nie wrzucić jedynki. Pół biedy, gdy zdarzy się to przy niskich obrotach silnika. Jednak przy dynamicznym starcie może to spowodować przykre konsekwencje. Z identycznym problemem spotkałem się już wcześniej w innym testowanym przez nas Focusie II.

Nieprecyzyjne działanie skrzyni biegów to jedyna wada auta. Funkcjonalność Focusa II jest bez zastrzeżeń. Na szczególne wyróżnienie zasługuje ogromny bagażnik auta. Pojemność 526?l to więcej niż w niektórych sedanach z segmentów o klasę wyższych.

Wynik minitestu

jazda (78/100 pkt)

POMIARY TESTOWE (mierzone przy 18oC na suchej nawierzchni )

przyspieszenie.
.0-100 km/h: 9,8 s
.0-400 m: 16,9 s
elastyczność

.60-100 km/h (IV bieg): 10,3 s
.80-100 km/h (IV bieg): 5,3 s
.80-120 km/h (V bieg): 17,9 s
.100-120 km/h (V bieg): 8,1 s
droga hamowania 100-0 km/h: 38 m
zużycie paliwa (średnie): 8,1 l/100 km


Cena wersji testowanej 75 950 zł

Więcej o: