Jeep Grand Cherokee 5.7 V8 HEMI. Dżip trzeciej generacji

Marka Jeep już od 60 lat słynie z trwałych i mocnych aut do jazdy po bezdrożach. Dzisiaj każda terenówka to dżip.

W czasie pierwszych jazd miałem sprawdzić, czy wchodząca na rynek trzecia generacja flagowego Grand Cherokee z najmocniejszym silnikiem benzynowym jest prawdziwym Jeepem, który dowiezie nas tam, gdzie nikt rozsądny nie wybierze się autem za blisko 270 tys. zł. Nowy Jeep stylem nawiązuje do swojego poprzednika, ale teraz projektanci zrobili, co mogli, by emanował mocą. Dzięki powiększeniu wymiarów zewnętrznych i wyjątkowo kanciastej stylizacji nadwozia Grand Cherokee - nawet podczas postoju - mówi nam o tym, że pod jego maską pracuje naprawdę mocny motor.

Wsiadam i spostrzegam od razu - wnętrze za bardzo przypomina to znane z poprzednika. Nie można za to mieć zastrzeżeń do jakości użytych materiałów. Nowy Jeep oferuje olbrzymią pojemność bagażnika - od 978 l (bagażnik załadowany aż po dach) do 1909 l (przy złożonej tylnej kanapie). Auto może holować przyczepę nawet o masie 3,5 t. Jedziemy - po każdym silniejszym

naciśnięciu pedału gazu samochód wyrywa do przodu niczym z katapulty. By w pełni wykorzystać potencjał mocnej jednostki napędowej, potrzeba dobrego zawieszenia - w Grand Cherokee spisuje się ono wyśmienicie. Niezależnie od tego, czy podróżujemy po gładkim asfalcie, czy po pełnej kolein polnej drodze, auto zachowuje obrany kierunek.

Chcieliśmy jednak sprawdzić, czy nowy Jeep nie zatracił charakteru

swoich przodków i nadal jest sprawnym off-roaderem. Mieliśmy szczęście - trochę popadało i wtedy okazało się, że mimo szosowych opon auto sprawnie przemieszczało się do przodu po bezdrożach. Nawet w głębokim błocie, kiedy podwozie zaczyna szorować o podłoże. Nie byłoby to możliwe bez układu Quadra Drive II (z realizowaną elektronicznie funkcją blokady mechanizmów różnicowych). Dzięki niemu nawet 100% mocy może zostać przekazane na to koło, które w danej chwili ma najlepszą przyczepność. Jeśli to nie pomoże, na ratunek pospieszy elektrycznie włączany reduktor - powinien wyciągnąć nas z każdej opresji. Pomimo początkowych obaw przekonaliśmy się, że Jeep nadal jest autem, które dowiezie nas tam, gdzie - zdawałoby się - dojedziemy tylko konno lub specjalnie przygotowaną terenówką.

DANE TECHNICZNE

Jeep Grand Cherokee 5.7 V8 HEMI

opinia auto+

Nowy Grand Cherokee ma dobre zawieszenie, jest solidnie wykonany i dostępny z motorem o gigantycznej jak na auto terenowe mocy ponad 320 KM. Dlatego nie dziwi, że za testowaną odmianę zapłacimy ponad 271 tys. zł

Cena wersji testowanej 271 755 zł

Copyright © Agora SA