Opel Zafira 2.0 Turbo. Drugie wcielenie

To auto rośnie na naszych oczach - druga generacja rodzinnego minivana Opla kusi nowoczesnymi rozwiązaniami i uniwersalnym wnętrzem. Jest większa, ładniejsza, a na dodatek podobno ma być tańsza.

Nietrudno zauważyć, że nowa Zafira idzie śladem Astry III. Stylizacja zarówno nadwozia, jak i wnętrza wyraźnie nawiązuje do kompaktu z Rüsselsheim: duże reflektory i światła z tyłu, wloty powietrza w przednim zderzaku, trapezowa osłona chłodnicy z firmowym logo i charakterystyczną chromowaną listwą czy też uporządkowana srebrno-szara deska rozdzielcza.

W porównaniu do Zafiry pierwszej generacji auto nieco urosło - jest o 15 cm dłuższe, blisko 6 cm szersze, ma też o ponad 7 cm większy rozstaw osi. Dzięki temu w kabinie jest teraz więcej miejsca, ale największym atutem pozostaje system foteli Flex7 pozwalający w ciągu kilku minut przekształcić auto z siedmiomiejscowego w transporter z dwoma siedzeniami z przodu, którego przedział bagażowy zmieści do 1820 litrów. A wszystko bez konieczności kłopotliwego wyjmowania foteli. Za dopłatą możesz otrzymać składane oparcie fotela pasażera z przodu oraz znany z Astry III system FlexOrganizer ułatwiający lepsze rozmieszczenie i zabezpieczenie bagażu. Jak przystało na rasowy minivan rodzinny w Zafirze nie brakuje przeróżnych schowków i pojemników na drobiazgi. W wersji z panoramicznym dachem (za dopłatą) dodatkowe schowki znajdziesz w panelu środkowym.

Szeroka gama silników obejmuje cztery jednostki benzynowe 1.6 (105 KM), 1.8 (140 KM), 2.2 (150 KM), 2.0 T (200 KM) i trzy wysokoprężne 1.9 CDTI (100, 120 i 150 KM). Jeżdżąc najsilniejszym modelem z 200-konnym benzyniakiem, łatwo można zapomnieć, że siedzi się w rodzinnym minivanie. Potrzeba zaledwie 9 sekund, by rozpędzić się do "setki". Auto dobrze trzyma się drogi na zakrętach, ma niezłe układy kierowniczy i hamulcowy oraz precyzyjną 6-stopniową skrzynię biegów. To wszystko nasuwa skojarzenia ze sportowym kompaktem.

Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa cały pakiet systemów ochrony czynnej: ABS z układem wspomagania nagłego hamowania, aktywne zawieszenie IDS Plus z układem kontroli amortyzacji CDC (w standardzie podstawowa wersja IDS), ESP, kontrola trakcji TCPlus oraz wspomaganie hamowania na zakrętach CBC. W opcji dostępne są także adaptacyjne reflektory doświetlające zakręty. Konstrukcję kabiny wzmacnia klatka bezpieczeństwa, która zarówno przy uderzeniach z przodu, jak i bocznych absorbuje energię i przekazuje dalej z ominięciem przestrzeni pasażerskiej. Nie może więc dziwić, że nowy Opel otrzymał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę za ochronę pasażerów w teście zderzeniowym EuroNCAP. Ochronę dzieci oceniono na cztery gwiazdki.

Pierwsze egzemplarze nowej Zafiry jeszcze w lipcu trafią do polskich salonów. Na razie nie podano jej ceny, ale według nieoficjalnych informacji auto będzie nieco tańsze od poprzednika.

opinia auto+

Nowa Zafira jest elegancka, bezpieczna i dobrze się prowadzi. Jeżeli cena okaże się równie atrakcyjna, ma szansę powtórzyć sukces swojej poprzedniczki.

DANE TECHNICZNE

Opel Zafira 2.0 Turbo

Copyright © Agora SA