VW PASSAT 1.9 TDI COMFORTLINE
plusy
+ oszczędna i bardzo elastyczna jednostka napędowa
+ jakość materiałów i wykończenie
+ przestronne wnętrze
minusy
- zbyt głośna praca silnika na niskich biegach
- mało finezyjna i smutna deska rozdzielcza
- stosunek ceny do wyposażenia
Silnik: 8-zaworowy, 4-cylindrowy, wysokoprężny, zasilany pompowtryskiwaczami, o pojemności 1896 cm3
Moc maksymalna: 130 KM (96 kW) przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm przy 1900 obr./min
Napęd: na koła przednie
Skrzynia biegów: 6-stopniowa, ręczna
Hamulce: przód - tarcze wentylowane, tył - tarcze, ABS
Ogumienie: 195/65 R 15
Średnica skrętu: 11,49 m
Masa własna: 1407 kg
Wymiary: 4703 x 1746 x 1462 mm
Rozstaw osi: 2703 mm
Pojemność bagażnika: 475/800 l
Pojemność zbiornika paliwa: 62 l
Prędkość maksymalna: 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s
Zużycie paliwa (EC/93/116):
miejskie - 7,5 l/100 km
pozamiejskie - 4,6 l/100 km
połączone - 5,6 l/100 km
Testowe zużycie paliwa: 7,3 l/100 km
Cena: 80 690 zł (z 24.04.2001 r.)
Konkurencja: Citroën C5, Ford Mondeo, Renault Laguna II
ocena końcowa: To dobrze wykonana, przestronna limuzyna klasy średniej. No i ten silnik. Gdyby jeszcze był "wasserfest".