Volkswagen Polo 2005 1.4 16V/75 KM. Nowy duch

Zaprezentowane w 2001 roku Polo IV teraz poddano modyfikacjom. Restyling to sygnał, że model będzie wytwarzany jeszcze przez kilka lat.

Z zewnątrz zmodernizowane auto wyróżnia się przede wszystkim kształtem przedniej części nadwozia: zostało wydłużone o 1,9?cm i przypomina rozwiązanie zastosowane w aktualnych modelach Golfa GTI czy Passata. To nie tylko kwestia estetyki - pod zmienionym poszyciem kryją się rozwiązania lepiej przystosowane do surowych norm określających bezpieczeństwo pieszych w razie potrącenia. Inna jest również tylna szyba i sąsiadujące z nią klosze lamp. Poprawiono jakość materiałów wykończeniowych we wnętrzu, dodano schowki na drobiazgi. Wprowadzono także inne kolory lakieru. Gama silników obejmuje teraz pięć jednostek benzynowych o mocy od 55 do 100?KM i cztery wysokoprężne, zasilane pompowtryskiwaczami, rozwijające od 70 do 130 KM. Nowości to 70- i 80-konna wersje trzycylindrowego turbodiesla 1.4 TDI, zastępujące dotychczasową odmianę 1.4/75?KM i wolno-ssącego diesla 1.9 SDI/64 KM. Okresy międzyobsługowe mogą być wydłużone do dwóch lat lub 20 tys. km przebiegu, w zależności od warunków eksploatacji. Standardowo Volkswagen oferuje ręczne, 5-przełożeniowe skrzynie biegów, wyjątkiem jest wariant 1.9 TDI/130?KM wyposażony w przekładnię 6-biegową. Czterostopniowy automat to z kolei opcja w benzynowym Polo 1.4/75 KM.

Najrozsądniejszym źródłem napędu do ważącego nieco ponad tonę auta wydaje się właśnie ta ostatnia jednostka, oczywiście skojarzona ze skrzynią manualną. Łączy wystarczającą w samochodzie miejskim dynamikę i elastyczność z umiarkowanym apetytem na paliwo. Już od osiągnięcia 2200 obr/min wytwarza ponad 110 Nm momentu obrotowego. To podstawowy w Volkswagenie Polo silnik czterocylindrowy, zapewniający równiejszą pracę oraz niższy poziom hałasu i drgań niż trzycylindrowy 1.2. Ani w zawieszeniu (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna), ani w układzie kierowniczym (wyposażonym we wspomaganie elektrohydrauliczne) nie dokonano istotniejszych modyfikacji wpływających na zachowanie pojazdu na drodze. Polski debiut odświeżonego Polo nastąpił w czerwcu, ceny zaczynają się od 37 990 zł

opinia auto+

Polo po restylingu pozostaje solidnie wykonanym autem miejskim, dostępnym z bogatą paletą silników

DANE TECHNICZNE

Volkswagen Polo 2005

1.4 16V/75 KM

Cena 43 290 zł

Copyright © Agora SA