Volkswagen Polo 2005 1.4 16V/75 KM. Nowy duch

Zaprezentowane w 2001 roku Polo IV teraz poddano modyfikacjom. Restyling to sygnał, że model będzie wytwarzany jeszcze przez kilka lat.
Z zewnątrz zmodernizowane auto wyróżnia się przede wszystkim kształtem przedniej części nadwozia: zostało wydłużone o 1,9?cm i przypomina rozwiązanie zastosowane w aktualnych modelach Golfa GTI czy Passata. To nie tylko kwestia estetyki - pod zmienionym poszyciem kryją się rozwiązania lepiej przystosowane do surowych norm określających bezpieczeństwo pieszych w razie potrącenia. Inna jest również tylna szyba i sąsiadujące z nią klosze lamp. Poprawiono jakość materiałów wykończeniowych we wnętrzu, dodano schowki na drobiazgi. Wprowadzono także inne kolory lakieru. Gama silników obejmuje teraz pięć jednostek benzynowych o mocy od 55 do 100?KM i cztery wysokoprężne, zasilane pompowtryskiwaczami, rozwijające od 70 do 130 KM. Nowości to 70- i 80-konna wersje trzycylindrowego turbodiesla 1.4 TDI, zastępujące dotychczasową odmianę 1.4/75?KM i wolno-ssącego diesla 1.9 SDI/64 KM. Okresy międzyobsługowe mogą być wydłużone do dwóch lat lub 20 tys. km przebiegu, w zależności od warunków eksploatacji. Standardowo Volkswagen oferuje ręczne, 5-przełożeniowe skrzynie biegów, wyjątkiem jest wariant 1.9 TDI/130?KM wyposażony w przekładnię 6-biegową. Czterostopniowy automat to z kolei opcja w benzynowym Polo 1.4/75 KM.

Najrozsądniejszym źródłem napędu do ważącego nieco ponad tonę auta wydaje się właśnie ta ostatnia jednostka, oczywiście skojarzona ze skrzynią manualną. Łączy wystarczającą w samochodzie miejskim dynamikę i elastyczność z umiarkowanym apetytem na paliwo. Już od osiągnięcia 2200 obr/min wytwarza ponad 110 Nm momentu obrotowego. To podstawowy w Volkswagenie Polo silnik czterocylindrowy, zapewniający równiejszą pracę oraz niższy poziom hałasu i drgań niż trzycylindrowy 1.2. Ani w zawieszeniu (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna), ani w układzie kierowniczym (wyposażonym we wspomaganie elektrohydrauliczne) nie dokonano istotniejszych modyfikacji wpływających na zachowanie pojazdu na drodze. Polski debiut odświeżonego Polo nastąpił w czerwcu, ceny zaczynają się od 37 990 zł

opinia auto+

Polo po restylingu pozostaje solidnie wykonanym autem miejskim, dostępnym z bogatą paletą silników

DANE TECHNICZNE

Volkswagen Polo 2005 

1.4 16V/75 KM

segment rynku: klasa B
nadwozie: hatchback, 5-drzwiowe
silnik: benzynowy 1390 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy
moc maks.: 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
maks. moment obr.: 126 Nm przy 3800 obr/min
przyspieszenie 0-100?km/h: 12,9 s
prędkość maksymalna: 172?km/h
wymiary (dł./szer./wys.): 3916/1650/1467?mm
rozstaw osi: 2465?mm
skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa
napęd: na koła przednie
zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 8,6/5,2/6,4?l/100?km
Cena 43 290 zł