Seat Cordoba 1.9 TDI 100 KM Stylance

Testować dobrze znaną Cordobę? Też pomysł. A nową wersję z turbodieslem o mocy 100 KM? O, to już warto.

Drugi raz sprawdzam licznik - przebieg 55 tys. km jest bardzo duży jak na testowe auto z tzw. parku prasowego. Tymczasem tapicerka i plastiki są we wzorowym stanie. Podobnie jak praca dźwigni zmiany biegów. W środku zaskoczyło mnie też odejście Seata od opatrzonych już czerni. Dodatkowo wprowadzony jasnoszary kolor optycznie powiększa wnętrze i czyni deskę rozdzielczą jakby lżejszą. W standardowym wyposażeniu znajduję dwie poduszki powietrzne i ABS. W przeciwieństwie do Cordoby ze słabszymi silnikami (1.1 12V 64 KM, 1.4 16V 75 KM, 1.9 SDI 64 KM) naszą zamiast bębnów zatrzymują 232-milimetrowe tarcze hamulcowe. Również układ kierowniczy (z progresywnym wspomaganiem elektryczno-hydraulicznym) popisuje się właściwą pracą. Ile potrzebuje paliwa 100-konny diesel przy dynamicznej jeździe po pełnych pozimowego brudu drogach, a następnie wlokąc się ulicami? Tylko 6,3 l/100 km. To nieźle, ale daleko od deklarowanych przez producenta 6,4/4,0/4,9 l/100 km w cyklu mieszanym. W sumie w Cordobie sprawdzona volkswagenowska technika - pompowtryskiwacze i intercooler - przydaje się na co dzień. Silnik pracuje chętnie - podczas prób na torze pierwszy kilometr ze startu zatrzymanego mała torpeda pokonała w niewiele ponad 35 s. Ale wyprzedzanie na szosie już tak nie zachwyca - sprint 60 do 100 km/h na piątce zabiera Cordobie w sprzyjających warunkach co najmniej 12-15 s. Największa zaleta Cordoby to bagażnik. Zmieścił się w nim pakunek mierzący 92 x 50 x 35 cm. Obeszło się przy tym bez rozkładania tylnych siedzeń. Elegancki sedan? Tak, ale ten nie ustępuje praktycznością hatchbackom. Jednak coś za coś. Za sprawą wysokiego tyłu widoczność jest ograniczona. Na dodatek jeszcze jedna rzecz mnie denerwuje - w ramach volkswagenowskiej synergii trzeba było wziąć lewe lusterko wsteczne od Fabii Combi, w tym od Cordoby naprawdę niewiele widać.

WYNIK MINITESTU

DANE TECHNICZNE

Seat Cordoba 1.9 TDI 100 KM

POMIARY TESTOWE*

* przy 4oC na mokrej nawierzchni, samochód wyposażony w opony zimowe

Cena wersji testowanej 62 490 zł

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.