Mercedes-Benz Klasa B 200 CDI. Jak się powiedziało A...

Abecadło Mercedesa wzbogaciło się o kolejną literkę - B. Nowy minivan niemieckiej marki korzysta z wielu rozwiązań Klasy A, ale jest od niej praktyczniejszy.
Wysoki komfort, elegancja, precyzja wykonania - to cechy wszystkich Mercedesów, niezależnie od segmentu, który reprezentują. Również Klasa B nie stanowi wyjątku - auto wygląda jak spod igły. I to najlepszego krawca!

Zajmuję miejsce za kierownicą... Tak wysoko nie siedziałem jeszcze w żadnym samochodzie tej marki, poza terenówkami. Ciekawostka - elektryczna regulacja fotela kierowcy znajduje się pod siedziskiem, a nie w boczku drzwi. Mój pasażer ma do dyspozycji regulację ręczną.

Nastawiamy nawigację na Tarragonę w Katalonii i ruszamy. Najpierw wolno, bo przed nami miasto. Kilkanaście kilometrów dalej nadarzyła się okazja, aby docisnąć pedał gazu. Od auta z turbodieslem 2.0 rozwijającym moc 140 KM oczekiwałem, że wystrzeli jak z procy, że będzie bardziej dynamiczne. Błąd. Klasa B rozpędza się dość ociężale. Pierwsze rozczarowanie. Ciasne zakręty na serpentynach Costa Dorada to kolejny test niemieckiego minivana. Kolejny, w którym własności jezdne samochodu pozostawiają sporo do życzenia. Pojazd mocno przechyla się na boki, a w sytuacjach dalekich od ekstremalnych tylne koła zbyt szybko tracą przyczepność. Dla porównania - mniejsza Klasa A prowadzi się o wiele pewniej.

Skąd więc określenie Compact Sports Tourer, którym niemiecka firma nazwała swój nowy pojazd? Klasa B to auto wyróżniające się ponadprzeciętną funkcjonalno-ścią i przewyższające komfortem większość samochodów w tej klasie. Przestrzeń baga-żowa - po wymontowaniu kanapy i przedniego fotela - wzrasta z 544 do 2245 l. Robi wrażenie. Producent podaje, że w minivanie zmieści się zawartość 18 wózków z supermarketu. Trzeba sprawdzić! Czynności związane z demontażem siedzeń są proste, wykonuje się je wręcz intuicyjnie. Na poczucie komfortu wpływa nie tylko spora przestrzeń nad głowami, ale przede wszystkim duży rozstaw osi - 278 cm. Taką wartością nie pochwalą się nawet niektóre auta segmentu D. W Klasie B na ciasnotę nie będą narzekać pasażerowie ani pierwszego rzędu, ani drugiego.

Minivan M-B jest jednym z bezpieczniejszych pojazdów w tym segmencie. Wynika to ze specyficznej konstrukcji podłogi typu sandwich. W wypadku zderzenia czołowego pochylony do przodu zespół napędowy chowa się pod nią, nie wnikając do kabiny. Klasa B to komfortowe, funkcjonalne auto o przeciętnych walorach jezdnych. Testowa wersja kosztuje 119 500 zł.

DANE TECHNICZNE

Mercedes-Benz Klasa B 200 CDI

segment rynku: minivan
nadwozie: minivan, 5-drzwiowe
silnik: wysokoprężny 1991 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy,turbodoładowany
moc maksymalna: 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1600 obr/min
przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s
prędkość maksymalna: 200 km/h
wymiary (dł./szer./wys.): 4270/1777/1604 mm
rozstaw osi: 2778 mm
skrzynia biegów: ręczna, 6-stopniowa
napęd: na koła przednie
zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 7,1/6,8/6,9 l/100 km
Opinia

Z dwóch "maluchów" niemieckiego koncernu

polecamy raczej Klasę A

Cena: 119 500 zł