Ford Focus II 1.6 16V Ti-VCT

Druga, najnowsza generacja Focusa nie ma łatwego zadania - pierwszy model zaprezentowany w 1998 roku wyznaczył bowiem nowe standardy designu, konstrukcji i właściwości jezdnych aut kompaktowych. Został też Samochodem Roku 1999.
W następnym, Ford Focus był już najchętniej kupowanym samochodem osobowym na świecie, a wkrótce także ulubionym pojazdem firmowym. Nie oznacza to, że Focus II od początku jest skazany na odegranie roli epigona zamiast pioniera. Chodziło o to, by stworzyć auto, które wjedzie w drugą dekadę XXI wieku, nie tracąc zdobyczy poprzednika. Zbyt wiele było do stracenia. Czy Focus II udał się Fordowi? Pokażeto nasz megatest.

Silniki Focusa II - opinia auto+

1.4 DOHC 80 KM (od 49 900 zł) - dość oszczędny, ale o zbyt małej mocy jak na ważące ponad 1200 kg auto. Jeżeli różnica 3 tys. zł nie ma dla ciebie decydującego znaczenia, wybierz bliźniaczą jednostkę 1.6.

1.6 DOHC 100 KM (od 52 900 zł) - znany z poprzedniego modelu dość cichy i zapewniający odpowiednią dynamikę silnik. Sprawdza się w codziennej jeździe, ma umiarkowane zużycie paliwa. Przy rozsądnej eksploatacji jednostka nie wykazuje problemów z trwałością.

1.6 DOHC Ti-VCT 115 KM (od 56 750 zł) - wersja rozwojowa silnika 100-konnego. Dzięki zmiennym fazom rozrządu ma zdecydowanie wyższą moc, co wyraźnie odczuwa się w jeździe miejskiej. Subiektywnie wydaje się nieco głośniejszy od 100-konnego, ale kulturą pracy mu nie ustępuje. Zapewnia dobry kompromis pomiędzy osiągami a ekonomiką (według danych producenta ma być oszczędniejszy niż 100-konny). Niestety, dostępny jest dopiero od wersji wyposażenia Trend.

2.0 DOHC 145 KM (od 61 250 zł) - najmocniejszy ze wszystkich silników. Jest bardziej narowisty niż poprzednik i ma lepszy przebieg momentu obrotowego. Niestety, dość sporo pali. W mieście zejście poniżej 10 l/100 km jest niewykonalne.

1.6 TDCi 90 KM (od 59 400 zł) - auto z tym silnikiem ma podobne osiągi jak z benzyniakiem 1.6 100 KM przy rewelacyjnie niskim zużyciu paliwa. Silnik polecany głównie tym, którzy stawiają przede wszystkim na oszczędność.

1.6 TDCi 109 KM (od 62 400 zł) - to najbardziej optymalna jednostka napędowa. Zapewnia bardzo dobrą dynamikę przy niskim zużyciu paliwa. Różnica mocy i momentu w stosunku do wersji 90-konnej warta jest tych 3 tys. zł.

2.0 TDCi 136 KM (od 69 000 zł) - silnik o potężnym momencie obrotowym (nawet do 340 Nm) zapewnia piorunujące osiągi, porównywalne z wersją benzynową. Kapitalna elastyczność i 6-biegowa skrzynia powodują, że można zapomnieć, iż ma się do czynienia z dieslem.

Więcej o: