Porsche Boxster II

Trudno się oprzeć wrażeniu, że odnowiony model Boxstera stylistycznie silnie nawiązuje do kultowego modelu 911.

W wersji na 2005 rok - dostępnej na rynku pod koniec listopada - pojawił się nowy pas przedni ze zmienionym zderzakiem i innymi lampami. Zmiana kształtu maski pozwoliła na poprawę współczynnika oporu aerodynamicznego Cx z 0,31 do 0,29.

Nie poprzestano na zmianach stylistycznych. Pod maską znalazły się silniki o zwiększonej mocy. Podstawowy motor o pojemności 2,7 litra dysponuje obecnie mocą 240 KM - o 12 KM większą niż u poprzednika. Zwiększono przekroje układu wydechowego i zmieniono dolot powietrza. To pozwala Boxsterowi osiągać prędkość maksymalną 256 km/h i przyspieszać do 100 km/h w 6,2 s. Modyfikacjom poddano także mechanizm wybierania biegów - obecnie dźwignia ma krótsze i bardziej precyzyjne ruchy.

Odnowiony model o szerszym rozstawie kół niż poprzednik można wyposażyć w system aktywnego zawieszenia PASM (Porsche Active Suspension Management) zmieniający sztywność zawieszenia podczas jazdy. Producent oferuje 17-calowe obręcze, a na życzenie - 19-calowe.

Zmieniony układ kierowniczy otrzymał teraz oprócz regresywnej siły wspomagania także zmienne przełożenie, co pozwala na łatwiejsze manewrowanie przy zachowaniu dużej stabilności podczas jazdy na wprost. Aby poprawić skuteczność hamowania, powiększono hamulce - wentylowane poprzecznie tarcze mają z przodu i z tyłu średnicę blisko 300 mm. Do modelu Boxster S można zamówić montaż ceramicznych hamulców (PCCB) o średnicy aż 318 mm z przodu i 299 mm z tyłu.

We wnętrzu auta pojawił się nowy wystrój - skórzana tapicerka ma obecnie bardziej ekskluzywny wygląd. Do wyboru dostępne są cztery wersje foteli - od seryjnych po kubełkowe z wielokierunkową regulacją elektryczną.

We wszystkich modelach Porsche będzie oferowany jako opcja pakiet Sports Chrono Package. To nie tylko superdokładny stoper umieszczony na desce rozdzielczej mierzący przyspieszenie samochodu, ale także możliwość włączenia przyciskiem sportowego trybu pracy układów ABS, EDC, PSM (odpowiednik ESP) oraz zmiany oprogramowania silnika na bardziej agresywne.

Nowy model otrzymał również lepsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Jako pierwszy roadster na świecie Boxster drugiej generacji ma poduszki kurtynowe.

Auto w Niemczech kosztuje 43 068 euro, na wersję Boxster S trzeba przeznaczyć 51 304 euro.

Porsche 911 Carrera

Na salonie paryskim po raz pierwszy pokazano publicznie szóstą generację słynnego modelu 911 (oznaczenie fabryczne 997) reklamowaną jako nową w 100%. Auto dostępne jest w dwu wersjach silnikowych: 911 Carrera - 3.6 (326 KM), i Carrera S - 3.8 (355 KM), obie 6-cylindrowe. Stylistycznie to powrót do źródeł - pojazd przypomina klasyczną "911". Na razie można kupić odmianę coupé. Ceny: Carrera - 400 tys. zł, Carrera S - 452 tys. zł. Pierwsza jazda w auto+ nr 8/2004.

Dane techniczne

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.