Ssangyong Rexton RX 270 Xdi

Niech nikogo nie zmyli wygląd tego auta. Ssangyong Rexton nie jest samochodem wyłącznie do przejażdżek po bulwarach. To prawdziwa terenówka.

Gdy pierwszy raz wsiadłem do Rexto-na, pomyślałem: "No tak, elegancja, Francja. Fajnie, ale to kolejna bulwarówka". Wtedy nie wiedziałem, jak bardzo się myliłem. Niestety, firma Almeco, dystrybutor Ssangyongów w Polsce, tego dnia planowała jedynie prezentację statyczną. Na wypróbowanie samochodu w terenie musiałem jeszcze poczekać. Okazja pojawiła się mniej więcej po miesiącu. Pojechałem Rextonem do żwirowni. Pogłębiarki, hałdy brunatnego surowca... Prawdziwie księżycowy kraj-obraz, a także doskonały poligon do testów offroadera. Miałem chwilę wahania, czy trasa nie będzie zbyt trudna dla Rextona, ale skoro już tam byłem...

Kilka prób na głębokim piachu bez "zapiętego" przodu przekonało mnie, że Ssangyong nadaje się do jazdy w terenie. A z napędem na cztery koła i włączonym reduktorem auto pokonywało strome wzniesienia niemal bez dotykania pedału gazu.

Trudno się dziwić wyczynom samochodu - konstrukcję pojazdu oparto na ramie nośnej, do tego sztywny tylny most i reduktor. Rextona wyposażono również w system napędu 4x4 TOD (Torque on Demand) przekazujący moment obrotowy na koła, które w danej chwili mają większą przyczepność.

Zastrzeżenia budziło natomiast zachowanie pojazdu na asfalcie - trząsł się i nieco pochylał na zakrętach.

Testowany egzemplarz kusi skórzaną tapicerką, sterowanymi elektrycznie fotelami z pamięcią ustawień dla trzech osób, wstawkami z imitacji drewna na konsoli i drzwiach, sprzętem audio, elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami zewnętrznymi, akustycznym czujnikiem parkowania. Tylna kanapa składana w proporcji 60:40 polepsza walory użytkowe auta. Po jej rozłożeniu pojemność bagażnika wzrasta z 580 do 1930 l.

Pod maską Rextona mogą być zamontowane cztery silniki: benzynowe 2.3 (150 KM) oraz 3.2 (220 KM), a także turbodiesle 2.9 (120 KM) i 2.7 (165 KM). Standardowo współpracują z nimi ręczne skrzynie biegów (w wersji 3.2 tylko automatyczna), a za dopłatą - przekładnie automatyczne.

Za terenowego Ssangyonga trzeba za-płacić od 145 350 do 214 970 tys. zł.

Opinia auto+

Na przekór eleganckiemu wyglądowi Rexton lepiej radzi sobie w terenie niż na szosie

Dane techniczne

segment rynku: samochód terenowy

nadwozie: terenowe, 5-drzwiowe

silnik: wysokoprężny 2696 cm3, rzędowy, 5-cylindrowy, 20-zaworowy, turbodoładowany

moc maksymalna: 165 KM (121 kW)

maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 2400 obr/min

przyspieszenie 0-100 km/h: 13,2 s

prędkość maksymalna: 177 km/h

wymiary (dł./szer./wys.): 4720/1870/1760 mm

rozstaw osi: 2820 mm

skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa

napęd: na koła tylne, dołączany 4x4

zużycie paliwa (średnie): 8,9 l/100 km

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.